خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از 14 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۳۵

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت : طی 9 ماهه سالجاری به 14 میلیارد و 571 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی استان پرداخت شد.

علی آشتاب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه های درآمد و  تامین معیشت خانوارها است اظهار داشت: طی 9 ماهه سال جاری 414 طرح مشاغل خانگی به بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران استان ارسال شده که تاکنون به 207 طرح با مبلغ 14 میلیارد و 571 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کل اعتبار ابلاغ شده سالجاری به استان را 51 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از 207 طرح پرداخت شده 79 شغل خانگی به صورت مستقل و 128 طرح آن به صورت پشتیبان بوده است.

وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرح ها اشاره کرد و افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد 528 فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است.

آشتاب خاطر نشان کرد: تفاهمنامه‌ای جهت آموزش و توانمندسازی، برنامه ریزی جهت فروش محصولات مشاغل خانگی در بازار، با جهاد دانشگاهی منعقد شده است و اکثر این طرح‌ها به ویژه طرح‌های پشتیبان با همکاری این نهاد انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مابقی تسهیلات به طرح‌ها نیز از سوی بانکها در حال پرداخت است اظهار کرد: اکثر طرح‌های مذکور در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که برای این نوع طرح‌ها حدود ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز، تسهیلات چهار درصد پرداخت می شود و تا پایان سال همه اعتبارات ابلاغ شده به استان پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر ثبت نام متقاضیان، متناسب با مهارت و طرح خود در سامانه مشاغل خانگی، عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند در مرحله اول تقاضای خود را در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز