خبرگزاری کار ایران

‍ ‍ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خبر داد؛

آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۵۷

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، با آغاز فصل خواب درختان عملیات هرس اصولی درختان در سطح مناطق هشتگانه شهرداری ادامه دارد.

 فرامرز رحمتی زاده با بیان اهمیت این موضوع اظهار داشت؛ عملیات هرس درختان سطح شهر به منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان و درختان با حذف شاخه های خشکیده و مزاحم، آراستگی منظر شهری، زیباسازی و تحریک درختان جهت شاخه زایی و جوان سازی، ایجاد شرایط مطلوب برای نور و هوای کافی و کاهش آفات و بیماری درختان در حال اجرا است.

  وی افزود: در هرس درختان عواملی نظیر نوع گونه های گیاهی، سن درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه و عوامل دیگری نیز مد نظر قرار می گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تصریح کرد: عملیات هرس درختان سطح شهر کرمانشاه امسال غالباً به شکل هرس سبُک و به صورت مستمر و روزانه طبق یک برنامه مشخص و معین در تمام مناطق هشت گانه شهر در حال انجام  است.

رحمتی زاده اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال سقوط شاخه های خشکیده درختان درگیر با شبکه توزیع برق و بروز خطرات احتمالی در شبکه برق شهری، هرس درختان درگیر با شبکه برق با نظارت کارشناسان این سازمان و با همکاری اداره برق انجام می شود.

وی در ادامه گفت: از شهروندان گرامی تقاضامندیم که اکیداً از هرس خودسرانه درختان خودداری و در صورت لزوم درخواست خود را به واحد فضای سبز منطقه مربوطه ارائه کنند و همچنین از پارک کردن خودروهای خود در مسیرهای هرس نیز خودداری کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: با هدف بالا بردن سطح دانش پرسنل خدوم و زحمتکش مجموعه فضای سبز شهرداری در خصوص اجرای هرس درختان، کلاس های آموزشی در این زمینه توسط سازمان برگزار گردیده و هرس درختان توسط نیروهای آموزش دیده و با نظارت کارشناسان خبره در سطح شهر کرمانشاه در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز