خبرگزاری کار ایران

دانش‌آموزان مشمول دز سوم واکسن کرونا نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۰۴

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا شامل تزریق دز سوم واکسن کرونا نمی‌شوند و اکنون دز سوم به افرادی بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد احمدیان در این خصوص گفت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تاکنون، ۹۰ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  ۷۱ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع چهار هزار و ۶۷۷ مدرسه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۶ درصد براساس چک لیست ۱۴ سؤالی ستاد ملی مقابله با کرونا بازدید شده‌ و مشکلات موجود آنها شناسایی و از مسوولان مربوطه خواسته شده که ظرف مدت ۱۵ روز عوامل خطر در انتشار و سرایت ویروس کرونا در مدارس را برطرف کنند.

احمدیان افزود: در حال حاضر ۸۲ درصد مادران باردار دُز اول، ۶۳ درصد دز دوم و سه دهم درصد دز سوم را دریافت کرده اند و تاکنون ۹۸ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال و ۹۱ درصد از سالمندان دز دوم و ۳۷ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سالمندان عزیز در صورت عدم امکان مراجعه به مراکز ثابت، تجمیعی و خودرویی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا برای تزریق واکسن آنان در منزل اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز