خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

سی هزار از کارگران صنوف ساختمانی در آذربایجان شرقی بیمه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۸۰۷

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نزدیک به سی هزار از کارگزان صنوف ساختمانی در استان بیمه نیستند و در نوبت قرار دارند از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب قانونی در راستای حمایت از کارگران صنوف ساختمانی این مهم را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایلنا، کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به حضور نقاشان ساختمانی در برگزاری این مجمع اظهار داشت: این حضور نشان از اتحاد و یکپارچگی شما عزیزان را نشان می دهد که توجه دولت مردان و مجلس یان و مسئولان استان را در توجه بیشتر به خواسته های به حق و صنفی به ویژه مسائل معیشتی، بیمه ای و درمانی بازنشستگی را می طلبد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با تشریح مسائل و مشکلات کلان این صنف گفت: بیشتر کارگران ساختمانی بیمه نیستند و با مشکلات عدیده ای و نگرانی زندگی می کنند.

وی حوادث کار را یکی از معضلات مهم کارگران ساختمانی از جمله نقاشان ساختمانی عنوان کرد
و گفت: طبق بررسی های به عمل آمده 50 درصد حوادث کار متوجه کارگران ساختمانی است و 30 درصد حوادث رخ داده برای کارگران ساختمانی سقوط از ارتفاع است که لازم است  در خصوص ایمن کار در ساختمان ها بویژه داربست های فعلی تجدید نظر شود تا شاهد حوادث ناگوار نشویم.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد نزدیک به پنجاه  نفر به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را در بخش ساختمانی از دست داده یا نقص عضو می شوند  بر اصلاح قانون در این خصوص تأکید کرد و گفت: از نمایندگان مردم در مجلس انتظار می رود تا عزم جدی خود را برای اصلاح قوانین در این زمینه از جمله اصلاح ماده پنج آیین نامه اجرایی بیمه ای اجتماعی کارگران ساختمانی نشان دهند.

صادق زاده با بیان اینکه دولت طرح‌های خوبی در ارتباط با مسکن اقشار آسیب پذیر دارد گفت: انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ظرفیت های  خوبی را در این حوزه دارند و دولت نباید از این پتانسیل غافل شود و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت دهد.

وی با تشریح اهداف عالیه خانه کارگر از این نهاد به عنوان یک تشکل قوی و همیشه در صحنه که تعاملی خوبی با دولت و مجلس در راستای رفاه و آسایش کارگران را دارد یاد کرد و گفت: تلاش در جهت احقاق حقوق کارگران و اینکه یکی از مزیت های این نهاد بزرگ کارگر رمز موفقیت همه ما حفظ استقلال در مقابل دولت کارفرما است و در حال حاضر خانه کارگر استان آذربایجان شرقی به عنوان یک تشکل صنفی غیر دولتی با تمرکز فعالیت بر مبنای دستیابی به مطالبات صنفی کارگران استان جایگاه ویژه ای را در میان همتایان خود بر اثر حمایت های بی دریغ کارگران و بازنشستگان عضو در سطح کشور یافته است ما قدردان تمامی اعضای فعال خود هستیم.

وی در ادامه به طرح های  خانه کارگر به عنوان کنفدراسیون عالی کارگرارن ایران استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با همکاری انجمن های صنفی بزودی با رونمایی از نرم افزار موبایلی ( اپلیکیشن) کارگر یاب ظرفیت های ایجاد شده در این سامانه ، کارگران ساده ، حرفه ای ، نیمه حرفه ای، استادکاران و سابقه کاری کارگران ساختمانی و صنف نقاشان و تزئینات ساختمانی را معرفی کنیم.

صادق‌زاده همچنین با اشاره به امکانات رفاهی،اقامتی، درمانی و آموزشی، ورزشی و اجتماعی  خانه کارگر از کارگران این صنف نیز خواست با عضویت در این نهاد کارگری و مردمی از این مزایا بهره مند شوند.

همین گزارش حاکی است  مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران صنف نقاشان وتزئینات ساختمانی تبریز با حضور گسترده کارگران این صنف و همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز کریم صادقزاده تبریزی در سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز برگزار شد.

در این مجمع با معرفی کاندیداهای ثبت نام کننده ، انتخابات پرشور به منظور انتخاب پنج نفر به عنوان عضو اصلی هیات و بازرس انجام یافت و با شمارش آرا رحیم حسین پور و مهدی جعفری و شجاع خسروی و اسماعیل قاسم زاده و محمد باقر فلاح پور به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیدره و حیدرپور خدایی به عنوان بازرس قانونی انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز