خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد:

لایحه بودجه ١۴٠١ پایان‌ دی‌ماه به شورای ‌شهر تقدیم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۲۵۹

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد مقدس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر، که ۳۰ دی‌ماه است، به شورای شهر تقدیم می‌شود تا در جلسات تخصصی و کمیسیون‌ها مورد پایش و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین حسامی به تشریح رویکردها و سیاست‌های شورای شهر پیرامون بودجه ۱۴۰۱ شهرداری پرداخت و اظهارکرد: بودجه سال آینده باید یک بودجه تعاملی باشد، به‌نحوی که ارتباط موثری بین برنامه میان‌مدت و بودجه شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سیاست‌های کلانی چون بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی سیاست‌های شورای ششم، اثرات خود را نشان دهد، گفت: در این بودجه، ضمن تعریف پروژه‌های زیرساختی و اختصاص حداقل ۳۰ درصد بودجه شهرداری به مناطق حاشیه شهر، هوشمندسازی در بسیاری از فرآیندها، به‌ویژه فرآیندهای رو به شهروند و بازنگری فرآیندها و کوتاه‌کردن بروکراسی‌های اداری نیز باید مدنظر قرار گیرد.

حسامی افزود: در این بودجه، نگاه خاصی به نیازهای مردم، به‌ویژه در سطح مناطق، محلات و نواحی باید داشت و اولویت‌های شهروندان در حوزه نیازهای شهری احصاء شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۱ باید بودجه‌ای منطقی و برنامه‌ای باشد که به صورت مستمر مورد بازنگری قرار گیرد؛ این بودجه باید کمترین انحراف با عملکرد داشته باشد و ارتباط معناداری بین برنامه و بودجه شاهد باشیم.

حسامی با بیان اینکه رصد داده‌ها در مسیر اجرای برنامه و بودجه ۱۴۰۱ باید رصد منطقی و براساس آمار صحیح باشد، گفت: در این بودجه به هیچ وجه، پروژه‌های فاقد منابع مالی و مطالعات را شروع نخواهیم کرد؛ در گذشته بسیاری از پروژه‌ها بدون مطالعه و پیش‌بینی منابع بوده که سبب می‌شود پروژه اجرایی نشده و یا انحراف زیادی بین بودجه و عملکرد داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم لایحه بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر که ۳۰ دی‌ماه است، به شورای اسلامی شهر تقدیم شود تا در جلسات تخصصی و کمیسیون‌ها بتوانیم به آن رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز