خبرگزاری کار ایران

به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک ؛

تلفات در تالاب کویری میقان اراک به 1064 بال رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۱۳۷

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک تاکنون تلفات پرندگان مهاجر به 1064 بال رسید. تلفات پرندگان جمع آوری شده در تالاب میقان اراک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی دفن بهداشتی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: 14 گروه متشکل از 28 نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه پایش و مراقبت از تالاب ها، پرنده فروشی‌ ها، آبگیرها، روستاها، پرنده فروشی ها و مرغداری های این استان را برای مقابله با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان بر عهده دارند.

وی ادامه داد: از 27 آذرماه تا 10 دی ماه سال جاری 1701 مورد بازدید توسط این افراد از تالاب‌ها، آبگیرها، مرغداری‌های صنعتی و سنتی، روستاها و پرنده فروشی‌های استان انجام شده و به جز تالاب میقان اراک موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌ها، آبگیرها و سایر نقاط استان مشاهده نشده‌ است. همچنین در این بازه زمانی 1376 نمونه برداری از موارد مشکوک انجام شده و تمامی این آزمایش‌ها از نظر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان منفی بوده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: انجام فرایندهای واکسیناسیون از جمله اقدامات و برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی است و بر این اساس 3 میلیون و 315 هزار قطعه طیور در مرغداری‌های استان مرکزی علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

شانقی تصریح کرد: 41 واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار و پرورش بوقلمون در اطراف تالاب کویری میقان اراک وجود دارد که 19 واحد آنها فعال بوده و رصد و پایش این واحدها به صورت روزانه در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب میقان اراک، پایش و مراقبت مرغداری‌ها، تالاب‌ها و آبگیرها، اطلاع رسانی بحث امنیت زیستی به مرغداران و فعالان این بخش از طریق خبرگزاری‌ها، پیامک و فضای مجازی از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز