خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس :

گاز نیروگاه تبریزوصل شد/اگر مصرف گاز نیروگاه، به مصرف خانگی آسیب بزند مشکلی با مازوت سوزی نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۸۰۹

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: چند روزی بود که به علت خطر قطعی گاز خانگی، گاز نیروگاه تبریز قطع شده و مازوت استفاده می‌شد اما با پیگیری‌ها از ساعت ۱۵ روز یکشنبه، ۱۲ دی ماه مجددا بعد از وقفه چندین روزه گاز به نیروگاه تبریز رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: قرار بود در صورت کمبود گاز و خطر قطعی گاز خانگی، گاز نیروگاه تبریز قطع شده و مازوت استفاده شود که طبق گفته‌ مسئولان این اتفاق در چند روز اخیر رخ داد بنابراین گاز نیروگاه تبریز قطع شده بود. اما با پیگیری‌های انجام شده ، از روز یکشنبه مجددا گاز به نیروگاه تبریز وصل شد.

وی خاطرنشان کرد: ما هم درک می‌کنیم که اگر خطر قطعی گاز خانگی باشد، باید حتما از مازوت استفاده کرد اما مهم‌ترین موضوع، رعایت عدالت است؛ اگر کمبود گاز به شرایط حاد رسیده باید تمامی نیروگاه‌های کشور از مازوت استفاده کنند.

متفکر آزاد همچنین متذکر شد: به علت اعتراضاتی که در چند روز اخیر داشتیم مبنی بر اینکه با وجود کمبود گاز هنوز تعدادی از نیروگاه‌های کشور از گاز خانگی استفاده می‌کنند، این نیروگاه‌ها نیز فک پلمب شده و قرار شد تا آنها نیز از مازوت استفاده کنند.

وی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی گاز نیروگاه تبریز وصل است و اگر خطر به مصارف خانگی، قطع شدن آن و تخلیه‌ی مخازن برسد و بحث عدالت رعایت شود ما مشکلی در رابطه با استفاده از مازوت نخواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید راه حل ریشه‌ای برای این مشکل یافت که ما آنها را توسط نامه نگاری به گوش مسئولان امر رسانده‌ایم؛ اولا این نیروگاه‌ها باید اورهال شوند، نیروگاه‌های بعدی احداث شود، حوزه‌های سیکل ترکیبی به سمت فیلترینگ حرکت کنند و موضوع بهینه‌سازی و تولید مازوت با کیفیت بالا نیز مطرح شده است که ما به جدّ پیگیر این قضیه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز