خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

فاصله گرفتن مطبوعات و رسانه از مطالبه‌گری، فاجعه است/ افراد غیرمرتبط با باج خواهی چهره رسانه را مخدوش می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۵۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اهالی مطبوعات در سراسر دنیا با مطالبه گری شناخته می شوند و این مطالبه گری است که باعث می شود جامعه در مسیر صحیح قرار گرفته و دارای پویایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبداله بحرالعلومی در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اردبیل اظهار کرد: اهالی مطبوعات در سراسر دنیا با مطالبه‌گری شناخته می شوند و این مطالبه‌گری است که باعث می شود جامعه در مسیر صحیح قرار گرفته و دارای پویایی باشد.

وی افزود: اصحاب رسانه نباید اجازه دهند که برخی از دستگاه های اجرایی به چشم ابزار به آنان نگاه کنند؛ باید هرگونه خطا و کج روی در نهادهای اجرایی زیر ذره بین اصحاب رسانه و قلم باشد و فعالان عرصه رسانه نباید این رسالت بزرگ با هیچ چیزی معاوضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: عملکرد برخی از خبرنگاران از آن حیث مورد نقد است که می گویند عده ای از آنان تبدیل به روابط عمومی ادارات شده اند؛ قسمتی از این مشکل مربوط به خود خبرنگاران است چرا که نباید حق گویی و مطالبه گری را فدای مادیات کنند؛ این درست است که این قشر زحمتکش با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند اما فاصله گرفتن مطبوعات و رسانه از مطالبه گری، برای جامعه یک فاجعه است.

بحرالعلومی بیان کرد: متاسفانه با گسترش فضای مجازی و ورود افراد غیرمتخصص به حوزه رسانه و قلم، صاحبان اصلی رسانه به حاشیه کشیده شده اند و افراد غیرمرتبط و غیرمتخصص در عرصه رسانه میدان داری می کنند و با باج خواهی و کارهای نظیر آن چهره رسانه را مخدوش می کنند.

وی با گلایه از غیرقانونی بودن برخی پیام رسان ها نظیر تلگرام در جامعه، اذعان کرد: غیرقانونی کردن این پیام رسان های باعث شده تا رفتارهای غیرقانونی در این بستر افزایش یابد که در این خصوص لازم است تصمیمات اساسی اتخاذ شود. تازمانی که اینگونه پیام رسان های فیلتر باشند، دست افراد متخلف در این فضا باز خواهد بود و هرطور که بخواهند جولان خواهند داد.

این مسئول فرهنگی در پایان به وضعیت نامطلوب درآمدی مطبوعات نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی در حوزه مطبوعات باعث شده تا تیراژ نشریات کاهش یابد و این یک زنگ خطر برای رسانه می باشد؛ دستگاه های اجرایی می توانند با خرید اشتراک و توزیع آن در ادارات و شرکت هایی نظیر فرودگاه ها، مجموعه های فرهنگی، هنری و ورزشی هم در ارتقاء سطح مطالعه مردم گام بردارند و هم حامی مالی برای مطبوعات باشند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز