خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در بازدید بدون تشریفات از پتروشیمی شیراز:

گسترش زنجیره ارزش از جمله رویکردهای صنایع پتروشیمی در کشور است/ شیراز ، مهد صنعت پتروشیمی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۷۱

میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از همه ظرفیت‌های پیش رو دراین حوزه به بهترین وجه می بایست استفاده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیراز ، مهندس شاه میرزایی در نخستین بازدید خود در سفری دو روزه به فارس که بدون هیچ تشریفاتی انجام گرفت ؛افزود: در راستای  سیاست های اقتصاد مقاومتی ، استفاده حداکثری از توان داخلی به ویژه بهره گیری از ظرفیت و قابلیت شرکت های دانش بنیان در بومی سازی تجهیزات و نیازهای راهبردی از جمله تولید کاتالیست ها از جمله اولویت هایی است که صنعت پتروشیمی آن را دنبال می‌کند.

 مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی این شرکت راهبری ، هدایت و بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری و گسترش متوازن صنعت پتروشیمی با رویکرد گسترش زنجیره ارزش است ، مواضع شجاعانه و انقلابی رئیس جمهور اسلامی دراین مسیر  پشتوانه ای عظیم برای شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت ارزش آفرین است.

شاه میرزایی با تاکید بر اینکه  صنعت های موجود در صنایع تکمیلی مرتبط با نفت ،  گاز و پتروشیمی باید قدرت ایجاد مزیت رقابتی جهت رقابت با کالاهای وارداتی و یا صادرت را داشته باشند؛ افزود: با گسترش زنجیره ارزش محیط کسب و کار  از حیث ساختاری، قانونی و رفتاری به محیط  مطلوب نزدیک می شود ، این رویکرد سبب می گردد به منظور کاهش هزینه های تولید  و نتیجتا افزایش حاشیه سود و کسب مزیت رقابتی صنایع پتروشمی بتوانند فعالیت های رونق و جهش تولید را به خوبی سازماندهی و هدایت نمایند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد:با  نگاهی به زنجیره ارزش صنایع کشور در می یابیم که که زنجیره محصولات صنایع پتروشیمی از گستردگی بیشتری برخوردار است  توسعه متوازن صنعت پتروشیمی موضوعی است که با ارج نهادن به زنجیره ارزش نمودی عینی پیدا می کند ، صنایع پتروشیمی بنا دارد باتوسعه متوازن بر پایه اتیلن و گاز سنتز و مشتقات آن طرح های توسعه ای بیشتری را در دستور کار قرار دهد و برنامه ریزی های توسعه در این راستا با مشارکت شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد .

 امین امرایی ،مدیرعامل پتروشیمی شیراز نیز در حاشیه بازدید سرزده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، نخستین بازدید مهندس شاه میرزایی از پتروشیمی شیراز را گرامی داشت و آن را بیانگر حضور ارزشمند و بدون تعارف دولتمردان در عرصه کار و تلاش دانست و با ارج نهادن به حضور ایشان در جمع همکاران و مدیران پتروشیمی شیراز ، اشراف بر پیچیدگی های صنعت  پتروشیمی ، تواضع ، ساده زیستی و صمیمیت مدیر عامل جدید را ستود و آن  را شایسته تحسین دانست.

امرایی با این بیان که شیراز ، مهد صنعت پتروشیمی ایران است، گزارشی از مجموعه اقدامات و طرح ها و برنامه های مجموعه تحت مدیریت خود ارایه داد و گفت: در سال مانع زدایی از تولید ، پتروشیمی شیراز با حرکت رو به جلو از همه ظرفیت های پیش رو برای افزایش محصولات تولیدی بهره گیری خواهد کرد .

وی اضافه کرد : با اراده همگانی که در  استان فارس در راستای توسعه صنعتی حاکم است شاهد برداشته شدن گام‌های بلند و اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی و افزایش محصولات صنایع پتروشیمی هستیم که در ثروت آفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اثرگذار است.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز تغییر نگرش مثبت در صنعت نفت و پتروشیمی با اعتماد به توانمندی جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنعت پتروشیمی نقش پراهمیتی در ایجاد ارزش افزوده منابع نفتی کشور دارد. توسعه چشمگیر صنایع پتروشیمی در سال های اخیر و رشد فزاینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می شود بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی فراهم کرده است.

در پایان این بازدید سر زده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، مدیر عامل پتروشیمی شیراز و سایر مسوولان با حضور در بین همکاران و بازدید از بخش های مختلف به دیدگاهها و نظرات همکاران برای بهتر شدن روند تولید در این صنعت پیشتاز پتروشیمی گوش فرا دادند و رهنمودهای سازنده برای توسعه صنعت پتروشیمی ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز