خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما فاجعه بار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۴۷

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان گفت: اگر طرح بخشودگی بیمه برای کارفرما از سوی دولت مصوب شود، فاجعه بار می آید و جامعه کارگری آسیب جدی می بیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، دولت سیزدهم در بودجه سال آینده برای کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان طرح معافیت از پرداخت حق بیمه را در نظر گرفته است. طرح دو فوریتی که اگر مصوب شود به گفته محسن ریاضی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی اصفهان فاجعه به بار می آورد.

ریاضی در گفت وگو با ایلنا می گوید: پیگیر مطالبات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی استان اصفهان هستیم تا از اتفاقات ناخوشایند ناشی از تصویب طرح بخشودگی حق بیمه کارفرما جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به عواقب تصویب این قانون ادامه می دهد: فردی که قرار است بازنشسته صندوق تامین اجتماعی شود به دلیل کاهش ورودی صندوق، خدماتی به مراتب با کیفیت وکمیت کمتر دریافت می کند؛ این درحالی است که در شرایط فعلی و هزینه های موجود، این خدمات به خودی خود نیم بند ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان اضافه می کند: در شرایط فعالی جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی استان اصفهان حدود 360 هزارنفر هستند و با احتساب خانواده ایشان و نیروی کار تحت پوشش این صندوق قریب به سه و نیم میلیون نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند. بی شک این جمعیت کثیر با چنین قانونی متضرر شده و به جد آسیب می بینند.

وی تصریح می کند: ستاد مرکزی و سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان با نمایندگان مردم شهر و استان پیرامون طرح دو فوریتی مجلس جلسه و گفتگو داشته ایم و نتایج ناشی از اجرای این طرح را خدمت شان اعلام کرده ایم. آنها در جلسه اعلام کردند بررسی وحمایت می کنیم. با استاندار اصفهان نیز پیرامون این موضوع عصر روز شنبه 10 دی ماه جلسه داشتیم و موضوع را بیان کردیم و امیدواریم این طرح به تصویب نرسد، زیرا باعث آسیب به صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگان این صندوق می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز