خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس در گفت و گو با ایلنا:

در شرایط فعلی کارگران رغبتی برای فعالیت در واحدهای تولیدی ندارد/دولت هم اقدامی برای افزایش قدرت خرید کارگران انجام نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۷۵۸

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با بیان اینکه بعضی از کارگاه ها و واحدهای تولیدی در استان چند ماه است که به کارگران هیچ حقوقی پرداخت نکرده اند، گفت: کارگران در این کارگاه ها به دلیل شرایط بهتر همواره فعالیت می کنند که متاسفانه هیچ اتفاق خاصی تاکنون در این بخش رخ نداده است.

مهرزاد مؤیدی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه متاسفانه افزایش زمان قراردادهای کارگران به یک چالش جدی برای جامعه کارگری تبدیل شده است، افزود: هرچند که کارگران مدت قرار دادشان تا زمان بازنشستگی 20 الی 30 سال است اما ایجاد تغییرات در قرار دادهای کار باعث ایجاد یک نگرانی جدی برای کارگران شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با اشاره به اینکه کارگران برای فعالیت در کارگاه ها و واحدهای تولیدی به آرامش نیاز دارند، بیان کرد: هرچند که کارگران باید بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت در کارگاه ها و کارخانه ها ادامه دهند اما متاسفانه شرایط به گونه ای شده که کارگران هیچ رغبتی برای فعالیت در واحدهای تولیدی ندارند.

مؤیدی با بیان اینکه در شرایط فعلی کارگران به دلیل مشکلات موجود فعالیت در کارهای ساختمانی را به کار در واحدهای تولیدی ترجیح می دهند خاطر نشان کرد: متاسفانه کار ساختمانی هم هیچ تاثیری در قدرت خرید کارگران ندارد اما کارگران به دلیل اینکه روزانه دستمزدشان را دریافت می کنند ترجیح می دهند در این بخش مشغول شوند.

دولت اقدامی برای افزایش قدرت خرید کارگران انجام نداده است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هیچ اقدامی جهت افزایش قدرت خرید کارگران توسط دولت انجام نشده است خاطر نشان کرد: اگرچه در حال حاضر کارمندان دولت و بعضی از اقشار با  برگزاری  تجمعات صنفی  مطالبات خود را بیان می‌کنند اما حیا و مظلومی جامعه کارگران باعث شده تا این قشر از بسیاری از اقدامات جهت افزایش حقوق دست بکشند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با اشاره به اینکه کارفرماها در بسیاری از واحدهای تولیدی و کارگاه ها تنها پایه حقوق کار را به کارگران می پردازند، خاطر نشان کرد: اما تنها در بعضی از کارگاه  ها و کارخانه ها طرح طبقه بندی را رعایت می کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس در ادامه با اشاره به اینکه دخالت نداشتن کارگران در سیاست باعث شده تا این قشر همواره با مشکلاتی مواجه شوند، گفت: گره خوردن بخش عظیم زندگی مردم با سیاست سبب شده تا چالش های زیادی وجود داشته باشد.

کارگران اتحاد لازم برای تحقق حق‌شان ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با بیان اینکه وجود شکاف و چالش در میان تشکلات کارگری در کشور سبب شده تا کارگران اتحاد لازم را برای دریافت مطالبات‌شان نداشته باشند، افزود: متاسفانه این مهم سبب شده تا کارگران اتحاد لازم را برای درخواست های جدی و به حق‌شان از دست بدهند.

مویدی با اشاره به اینکه کارگران هیچ تفاوتی با یکدیگر در موضوع بازنشستگی ندارد گفت: متاسفانه این بخش سبب می شود تا اتفاقات مناسبی در بخش افزایش سن بازنشستگی اتفاق نیفتد.

این فعال کارگری با بیان اینکه در حال حاضر میزان رهن و اجاره خانه در شیراز به قیمت یک خانه در 4 الی 5 سال گذشته رسیده است، تصریح کرد: اگرچه در 4 الی 5 سال گذشته افراد می توانستند یک خانه در شیراز خریداری کنند اما در حال حاضر قیمت ها به حدی زیاد شده که افراد با 300 میلیون تنها می توانند یک منزل  رهن  و اجاره کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز