خبرگزاری کار ایران

اراضی ملی شهرستان نیشابور نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۳۸۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: طبق بررسی های صورت گرفته در کوتاه مدت اجرای پروژه های بیابان زدایی در سطح ۲۷ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سهرابی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از عرصه های تاغ زار، پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و ایستگاه تولید بذر شهرک امام این شهرستان افزود: رسانه ها و خبرنگاران در امر مهم حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، به عنوان دیده بان عمومی بوده و نقش تعیین کننده ای در تنویر افکار جمعی در زمینه کاهش تخریب سرزمین و احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از این منابع دارند.

وی اظهار داشت: ایستگاه تولید بذر شهرک امام شهرستان به عنوان بزرگترین ایستگاه تولید بذر شرق کشور در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار و دو حلقه چاه عمیق تامین کننده تمامی بذر مورد نیاز پروژه‌های منابع طبیعی استان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور تصریح کرد: شهرستان نیشابور با دارا بودن بیش از ١۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ طی دو سال گذشته قریب به یک هزار هکتار پروژه های بیابان زدایی اجرا شده و در سال جاری نیز ۳۰۰ هکتار در حال اجرا است. 

سهرابی اعلام کرد: وسعت عرصه های بیابانی شهرستان نیشابور بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار و حدود ۵۴ درصد اراضی ملی است و از این مساحت ١۶٨ هزار و ٩٠٠ هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی و هم چنین صد هزار و ٨٠٠ هکتار کانون فرسایش بادی می باشند که طبق آخرین بازنگری کانون های فرسایش بادی در سال ۹۸ سالانه بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان خسارت وارد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز