خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

هزار و 218 نفر در لرستان در مشاغل زیان آور بازنشسته شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۵۳

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : طی نه ماهه سالجاری هزار 218 نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت بازنشسته شدند.

علی آشتاب امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیته های سخت و زیان در استان اظهار کرد: در نه ماهه سالجاری 60 جلسه کمیته بدوی و 9 جلسه تجدید نظر با حضور اعضای این کمیته ها برگزار شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به درخواست های بازنشستگی بیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت : طی سالجاری یک هزار 563 درخواست به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور  ارجاع شده است که پس از بررسی در کمیته های بدوی و تجدید نظر تعداد هزار و 218 درخواست در این کمیته ها تایید و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده اند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان واحدهای اقتصادی موظفند نسبت به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند خاطر نشان کرد: کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود را در سامانه الکترونیکی sakht.tkrtehran.ir  بارگذاری  کنند، تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز