خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

ورود گردشگران به تالاب کویری میقان اراک ممنوع شد / نمی‌توان پیش‌بینی کرد شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۵۱۴

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک و همچنین به منظور رعایت ایمنی، تردد گردشگران و اعزام تورهای گردشگری به این منطقه ورود گردشگران به تالاب میقان ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن حسینی افزود: در این راستا از مردم به ویژه گردشگران درخواست می شود در تالاب‌ها و دریاچه‌های استان مرکزی تردد نکنند و همچنین از رفت و آمد در سایر تالاب‌ها، دریاچه سدها و آبگیرهای استان نیز به شدت خودداری کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم جهت ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالابها و آبگیرهای کشور هستیم و متأسفانه غفلت از توصیه‌های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می‌شود.

حسینی تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه‌ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تاکید دارند که توصیه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون‌های بیماری جلوگیری شود.

وی بیان داشت: تالاب میقان زیستگاه 208 گونه پرنده است و سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است. در حال حاضر بیش از 16 هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز