خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

ناراحتی مدیران صندوق فولاد از اشتغالزایی در بافق/ آمار بالای سرطان و نازایی در سرزمین نخل وآفتاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۸۰۴

معارفه مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در حالی انجام شد که کارگران این شرکت با تحصن و اعتراضات خود خواستار تجدید نظر در تصمیم‌گیری درباره برکناری فلاح به عنوان مدیرعامل و جلوگیری از معارفه مدیرعامل جدید بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، در حالی که مردم بافق در تدارک برگزاری آیین ایرانی شب چله بودند به ناگاه با تصمیم گیری بدون مشورت، مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن در حکمی غافلگیرانه معرفی شد تا جایی که حتی به فلاح که به عنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار بود چیزی گفته نشد و برکناری وی از این پست کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بود.

با این اتفاق بود که کارگران دست از کار کشیدند تا حکم مدیرعامل جدید که بدون هماهنگی های استانی معرفی شده لغو شود و نماینده مردم بافق در مجلس نیز این حکم را دهن کجی به مردم دانسته و گفت: موضوع را از تهران پیگیری کردم و یک هفته مهلت دادم تا  در این باره تجدید نظر کنند.

محمدرضا صباغیان در این باره گفت : یک حرف به شورای محترم شهر، امام جمعه محترم، فرماندار و شورای کارگری می گویم و آن هم اینکه یک حرف بزنید. اگر همه شما یک حرف نزنید حق ضایع می شود، من دارم می بینم  آنهایی که آن بالا نشسته اند نگاه پشت سر نمی کنند فقط می گویند پول بدهید، ما باید از حق خود دفاع کنیم.

محمدرضا صباغیان ادامه داد: به استاندار و معاون رئیس جمهور و معاون وزیر گفتم، مردم مطیع قانون ، تابع قانون، تابع نظام، تابع رهبری و همراه مسئولان شهرستان و استان هستند و حرف همه این است که حقوق شهر و مردم و کارگر محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه بده بستانی با کسی نداشتم و نخواهم داشت گفت: از خدا می خواهم این توفیق را به من بدهد که همین‌گونه ادامه دهم.

نماینده بافق در مجلس ادامه داد: با مسئولان صحبت کردم به آنها گفتم چند روز مهلت داده می شود تا مسئولان صندوق با مسئولان استان و شهرستان و نماینده بنشینند و حرف بزنند که برای چه می خواهند مدیر را تغییر دهند؟باید بگویند این آقا که می خواهند بیاورند چه بهتری دارد؟ چه امتیازی دارد که ما نمی‌دانیم؟ چه سابقه ای دارد که ما نمی دانیم؟ برای شهر چه کار می خواهد انجام دهد؟

صباغیان با بیان اینکه می خواهند شرکت را در بورس ببرند افزود: اگر بیدار نباشیم این کار را می کنند و فردا دیر است چرا که چندی قبل هم رفت برای ثبت اسناد که خدا خواست و به همت کارگران جلوی آن گرفته شد.

صباغیان گفت: آنچه من می دانم این است که ما زمانی می توانیم نتیجه بگیریم که با همین قدرت  مطالبات‌مان را پیگیری کنیم.

تابع قانون هستیم/زیاده خواهی باعث تغییر مدیرعامل شد

صباغیان با انتقاد از این اقدام در معرفی مدیرعامل گفت: کسی که حکم او را زدند مدیرعامل ما نیست و مدیرعامل بافقی کسی است که سختی آب و خاک بافق را کشیده باشد.

این اظهارات نماینده در حالی مطرح شد که روز جمعه به‌رغم همه تلاش ها برای برگزار نشدن آیین معارفه مدیرعامل جدید سنگ آهن، روز جمعه در سالن همایش‌های آهن‌شهر بافق معارفه مدیرعامل جدید با عنوان سرپرست برگزار شد و صباغیان نیز اعلام کرد تابع قانون و مقررات هستیم.

با این وجود اما نماینده بافق ساکت ننشسته و در اظهاراتی از برخی دلایل جابجایی و تغییر مدیرعاملی سنگ آهن پرده برداشت.

صباغیان در اظهاراتی خطاب به کارگران شرکت سنگ آهن گفت: مدیران صندوق فولاد از به کارگیری این همه نیروی کار در این شرکت ناراحت هستند و معتقدند باید نیرو کم باشد تا ما بتوانیم پول را جای دیگر ببریم.

وی با اشاره به اقدام مدیرعامل قبلی در خصوص استفاده از پساب شهری برای شرکت افزود: در زمینه پروژه فاضلاب شهری و آوردن آب از یزد که ۱۰ سال دیگر بافق با مشکل آب روبرو نشود هم به جای تشکر می گویند چرا چنین هزینه‌ای می‌کنید؟  و می گویند چرا آهن اسفنجی راه اندازی شود؟ نظرشان این است که مثل روال قبل این مطالبات به حق مردم نباید مطرح باشد.

نماینده مردم بافق در مجلس با بیان اینکه به عنوان نماینده از حق دفاع خواهم کرد و هر جا حقی ضایع شود اعلام می کنم گفت: امروز بحث این است که چرا کارگران تبدیل وضعیت شده‌اند؟ در حالی که خاک این شهر را می برند حق مردم است تا بهترین بیمارستان را داشته باشند، بهترین راه دانشگاه و بهترین مدرسه را داشته باشند چون این شهر معدن دارد و دریا و جنگل و هوای خوب نداریم پس این حق مردم است که باید چنین چیزهایی داشته باشند.

آمار سرطان و نازایی در بافق بالاست اما سکوت کرده‌اند

نماینده مردم بافق با اشاره به اینکه روزگاری در این شهر بهترین هندوانه و خربزه و انار را داشتیم اما امروز تولید همه این محصولات از بین رفته است اظهار داشت: آمار نازایی و عقیم شدن در شهر ما بالا است و سرطان نیز آمار بالایی دارد اما کسی حرفی از این ها نمی زند در حالی که ۵۰ سال پیش بهترین شهرک و دریاچه برای مردم ساخته شده و بعد از ۵۰ سال، امروز کارگر شهرستان بافق در زیرزمین زندگی می کند و برای درمان باید به یزد برود.

وی با طرح این پرسش که چرا پس از ۵۰ سال، کارگر نباید امکانات داشته باشد و آمار سرطان بالا باشد افزود: همه ما سکوت کردیم، مسئولان وقت حرف نزدند، وکلای قبل حرف نزدند.

نماینده مردم بافق ادامه داد: اعلام می کنم هزینه کرد در حوزه آموزش، در حوزه راه در حوزه بهداشت و درمان حق مردم است و از آن نخواهیم گذشت، کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد، باید تبدیل وضعیت شود، باید بهترین بیمه را داشته باشد و من در چارچوب قانون پیگیر این موضوعات هستم.

به گزارش ایلنا، موضوع مدیرعاملی شرکت سنگ آهن و اعتراضات کارگری در این شهرستان پیرامون این موضوع چیز تازه ای نیست و پیش از این در دولت های نهم و دهم نیز در اتفاقی مشابه، مردم و کارگران دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز