خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعتبار نگهداری راه‌های قزوین 10 درصد متوسط جهانی است/ جبران کسری بودجه راهداری با عوارض جابه جایی کالا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۸۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به لحاظ اعتباری براساس متوسط جهانی باید هر سال چهار تا شش درصد ارزش راه‌ها برای نگهداری راه‌ها هزینه شود؛ اما در کشور و استان ۱۰ درصد این میزان تخصیص داده می‌شود و درحال حاضر کسری اعتبار وجود دارد و برای حفظ سرمایه‌های ملی و جاده‌ها نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

جواد حق لطفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در پاسخ به پرسش درباره کاهش منابع تخصیص بودجه و متکی بودن به به خود برای ترمیم ونگهداری جاده‌ها گفت: ماهیت کاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به لحاظ اعتبارات بر پایه منابع عمومی و داخلی استوار است؛ منابع عمومی از سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و استان‌ها تامین می‌شود و قسمتی هم از منابع داخلی راهداری خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: در قسمت مربوط به منابع عمومی باتوجه به کاهش اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها با کسری بودجه مواجه هستیم و از این رو برخی کارها را از منابع داخلی سازمان تامین می‌کنیم،  منابع داخلی نیز عمدتا بر عوارض جابه جایی کالا متکی است.

وی عنوان کرد:  درآمدزایی و کنترل بارنامه‌ها و عوارض دولتی که از جابه جابی کالا صورت می‌گیرد نقش مهمی در این حوزه دارد و برای تکمیل این چرخه باید تمام بارهایی که در مبدا استان قزوین بارگیری و جابه جا می‌شود با اخذ بارنامه و پرداخت حقوق دولتی باشد و این موضوع در دستور کار تمام استان‌ها قرار گرفته و جلساتی درباره آن برگزار شده است.

اعتبار نگهداری راه‌های قزوین 10 درصد متوسط جهانی است/ جبران کسری بودجه راهداری با عوارض جابه جایی کالا

این مسئول ادامه داد: الزام بر این است که صاحبان کالا و صنایع بار خود را با سیستم شرکت‌های حمل و نقل جابه جا کنند و ۱۲  گشت کنترل جاده‌ای فعال در سطح استان این موصوع را کنترل می‌کنند، ضمن اینکه به لحاظ قانونی پلیس راه هم باید با شرکت‌های فاقد بارنامه برخورد کند.

وی درباره کسری بودجه و شیوه نگهداری جاده‌ها و اینکه آیا این امر به بخش خصوصی واگذار می‌شود یا نه، گفت: کارهای ما به دو قسمت امانی و پیمانی تقسیم می‌شود، بخشی از کارهای نگهداری راه حالت اضطراری و حاکمیتی دارد و  قسمتی نیز به‌صورت پیمانی توسط شرکت‌های پیمان‌کاری انجام می‌شود.

حق لطفی گفت: تمام تلاش ما این است که با چنگ و دندان و انرژی، الزامات را انجام دهیم و بر این قاعده برنامه ریزی می‌کنیم و با تمام قوا در تمام محورها برای نگهداری راه‌ها اقدام می‌کنیم تا مسافران در راه‌ها نمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز