خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس:

عمده دغدغه فعالان اقتصادی در بودجه آینده، مالیات است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۵۸۰

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:عمده دغدغه فعالان اقتصادی بخش خصوصی مالیات است که در بودجه سال آینده این موضوع می تواند یکی از موضوعات چالشی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سید محمدرضا میرتاج الدینی، در  جلسه بررسی لایحه بودجه۱۴۰۱  در جمع فعالین اقتصادی آذربایجان شرقی، گفت: در خصوص بودجه، نمایندگان پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی می دهند که از هفته آینده بررسی های جدی در بحث بودجه آغاز خواهد شد.

وی افزود: با وجود این که این بودجه اولین بودجه دولت رئیسی است در مقایسه با بودجه سال های قبلی انسجام نسبی دارد چرا که از مهارت کارشناسان ثابت سازمان برنامه و بودجه استفاده شده است.

وی با بیان این که این بودجه می خواهد برخی از چالش های اقتصادی جامعه مانند ارز ترجیحی را حل کند، اظهار کرد: با توجه به این امر، عمده دغدغه فعالان اقتصادی بخش خصوصی مالیات است که در بودجه سال آینده این موضوع می تواند یکی از موضوعات چالشی باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: دولت در بودجه سال آینده رویکرد جدیدی دارد برای مثال معافیت های مالیاتی را کاهش داده و از درآمدهای نجومی، مالیات اخذ خواهد کرد.

میرتاج الدینی به آثار تغییر عوارض گمرکی در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر عوارض گمرکی، قیمت تعرفه مبنای ثابتی خواهد داشت و در عین حال که مبنا ثابت است باید در تعرفه ها تجدیدنظر شود چرا که اگر تعرفه ها به یک باره افزایش یابد مشکل افزایش قیمت به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز