خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق :

تولید 10هزارمگاوات انرژی خورشیدی در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۶۶

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: وزارت نیرو تولید 10 هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور را در برنامه کاری خود قرار داده است و هم اکنون 900 مگاوات انرژی خورشیدی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود کمانی در مراسم بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین با حضور وزیر نیرو، افزود: تولید بیش از 100 هزار مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی و 40 هزار مگاوات انرژی بادی در کشور در نظر گرفته شده است که سبب جایگاه ویژه ای در این حوزه می شود.

وی با بیان اینکه نخستین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 100 مگاوات به زودی در شهرستان محلات احداث می شود، ادامه داد: راه اندازی 500 مگاوات انرژی تجدیدپذیر قبل از پیک 1401 در کشور هدفگذاری شد.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: در دهه 70 جمعی از دانشمندان، ایران را در بین 5 کشور بزرگ تولیدکننده توربین قرار دادند و واحد تولیدی پنلهای خورشیدی در شهرستان خمین (مانا انرژی پاک) می تواند منشاء تولید سلولهای خورشیدی باشد.

کمانی تصریح کرد: وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زا است، بنابراین در اقتصاد انرژی های تجدیدپذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم. در این راستا مدل های مختلف عقد قرارداد شامل قرارداد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای رمزارزها می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز