خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی خواف خبر داد؛

افزایش تعداد گردشگران شهرستان خواف در فصل پاییز

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۴۱

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف از رشد آمار گردشگران و رونق گردشگری این شهرستان در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود باعقیده با اشاره به افزایش آمادگی تاسیسات گردشگری این شهرستان برای استقبال از گردشگران افزود: هر چند سال‌های گذشته آمار گردشگران در فصل پاییز همواره با کاهش مواجه بوده اما خوشبختانه اکنون تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی شهرستان پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه پاییز امسال اقامت ۹۴۰ نفر در مراکز اقامتی شهرستان ثبت شده که اگر هر فرد به طور متوسط ۲ شب در این شهرستان اقامت داشته باشد حدود هزار و ۹۰۰ نفر-شب در فصل پاییز به این شهرستان سفر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف معرفی ظرفیت‌ها و رونق گردشگری شهرستان خواف را از اهداف مهم برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این اداره عنوان کرد و گفت: در فصل پاییز برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری تورهای گردشگری زعفران، نمایشگاه عکس از جاذبه‌های تاریخی، اجرای موسیقی محلی و بازی‌های آیینی، جشنواره‌های پخت غذاهای محلی و نمایشگاههای صنایع دستی برای گردشگران تدارک دیده شده بود.

با عقیده افزود: برخی از بناهای تاریخی این شهرستان که در برنامه بازدید گردشگران قرار دارند در کشور شاخص هستند از جمله آسبادهای نشتیفان خواف که به صورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار دارند و محیط آرامش بخش محوطه آسبادها برای گردشگران دلنشین و جذاب است.

وی یادآور شد:آسبادهای نشتیفان در فهرست موقت میراث جهانی به ثبت رسیده و در نوبت ثبت نهایی قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت:همچنین مدرسه غیاثیه خرگرد خواف نیز تنها مدرسه به جای مانده از دوره تیموریان است که اوج هنر دوره تیموریان را در این اثر می‌توان مشاهده کرد و مسجد ملک زوزن هم جزء مساجد دو ایوانه بسیار معروف ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز