خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت بیش از 2 هزار راننده دارای کارت مهارت در ناوگان حمل و نقل عمومی استان اردبیل/ امکان صدور بلیط تنها با ارائه کارت واکسن و تست پی‌سی‌آر

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۳۵

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی استان، 2 هزار و 400 نفر راننده حرفه ای دارای کارت مهارت رانندگی مشغول به فعالیت هستند.

فتح اله پور صالح در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهم فعالیت های شرکت های حمل و نقل مسافر اظهار داشت: در حال حاضر 55 شرکت حمل و نقل مسافر در سطح استان فعالیت دارد که در 3 زمینه اتوبوس، مینی بوس و سواری اقدام به ارائه خدمات برای مسافران می کنند.

وی افزود: برای جابجایی مسافران، پایانه های عمومی در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نیر و پارس آباد مستقر هستند و در شهرهایی که فاقد پایانه عمومی می باشند کاراژها یا شرکت های خصوصی اقدام به ارائه خدمات می کنند.

رئیس حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در این زمینه 2 هزار و 400 نفر راننده حرفه ای دارای کارت مهارت رانندگی فعالیت دارند. این رانندگان با حدود 310 ناوگان اتوبوس، 693 دستگاه سواری و 220 مینی بوس تحت پوشش شرکت های یاد شده اقدام به جابجایی مسافران می کنند.

پورصالح در خصوص میانگین عمر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان نیز بیان کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوس 95/11 میانگین عمر سواری 82/11 و میانگین عمر مینی بوس نزدیک 28 سال می باشد که در بخش اتوبوس در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم. این ناوگان بیشتر به مسافران شهرهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران و خراسان رضوی ارائه خدمات می کنند.

رئیس اداره رئیس حمل و نقل مسافر استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا در بخش حمل و نقل مسافر تصریح کرد: در راستای مقابله با شیوع کرونا، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تمامی دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی را به انجمن های صنفی مرتبط و رانندگان ابلاغ کرده و نظارت های لازم را نیز در این خصوص به صورت مستمر انجام داده است.

وی افزود: برای مسافران به صورت هوشمند قبل از شروع سفر با ارائه کد ملی استعلام  سلامت از سامانه وزارت بهداشت انجام می شود و بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد کرونا در حال حاضر ناوگان حمل و نقل مسافر استان با ظرفیت 80 درصد در حال ارائه خدمات می باشد.

پورصالح اذعان کرد: همراه داشتن کارت واکسن کرونا یا آزمایش 72 ساعته پی سی آر برای مسافرت با ناوگان حمل و نقل مسافر الزامی است؛ اگر شخصی در این استعلام ها از نظر کرونا مثبت شود از صدور بلیط برای وی خودداری خواهد شد. از آغاز اجرای این طرح تاکنون از حضور 60 مسافر در ناوگان جلوگیری شده است.

این مسئول ادامه داد: در 8 ماهه اول سالجاری، 40 راننده و 7 شرکت و 10 مالک به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق کمیسیون های رسیدگی به تخلفات برخورد شده است که 2 مورد از این شرکت ها برای یکماه تعطیل شده اند.

وی در پایان گفت: مردم می توانند هرگونه شکایات، انتقادات و یا پیشنهادات خود در خصوص نارسایی در بخش حمل و نقل عمومی استان را از طریق سامانه 141 و یا تلفن گویای 33743801 به این سازمان اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز