خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان:

سرعت وزش باد در اردبیل به 137 کیلومتر بر ساعت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۰۷

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در اردبیل به 137 کیلومتر بر ساعت رسید.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه (۲ دی) شاهد وزش باد جنوبی (تند تا گاهی نسبتاً شدید) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

وی افزود: طبق آخرین گزارش ویژه ( اسپیسی ) ایستگاه ۲۴ ساعته RBSN هواشناسی شهرستان اردبیل تا  ساعت ۰۳:۰۵ دقیقه بامداد ۳۰ آذر ۱۴۰۰؛ شدت و سرعت وزش باد به ۳۸ متر بر ثانیه معادل ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه به دلیل شدت وزش باد احتمال اختلال در ترددهای جاده ای استان بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه های برفگیر، احتمال بسته شدن راه های روستایی و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد تصریح کرد: توصیه می شود هم استانی ها از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

محمدی ادامه داد: از روز پنجشنبه (۲ دی) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن این جریانات که با رطوبت خزری نیز همراه خواهد بود، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بر شدت ناپایداری ها افزوده شده و در غالب مناطق استان شاهد هوای سرد زمستانی توام با بارش برف خواهیم بود. این بارش ها در گردنه های کوهستانی و برفگیر استان بصورت چشمگیر انتظار می رود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز