خبرگزاری کار ایران

آلودگی هوای شهرستان سرخس به وضعیت بحرانی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۱۷۴

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آلودگی هوای شهرستان سرخس به وضعیت بحرانی رسیده به حدی که موجب تعطیلی آموزش حضوری در مدارس این شهرستان در ۲ نوبت صبح و عصر امروز شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد عرفانی افزود:خیزش گرد و غبار از کانون قره قوم در ترکمنستان درپی توده کم فشار موجب افزایش بحرانی گرد و غبار در نزدیکترین شهرستان یعنی سرخس طی دیروز و امروز شده است.

وی ادامه داد: شاخص کنونی آلودگی هوا در شهرستان سرخس هم اکنون از مرز بحران نیز فراتر رفته و این امر آثار سوئی بر سلامت مردمان و ساکنان این شهرستان دارد.

معاون محیطزیست خراسان رضوی گفت: احتمال دارد که این وضعیت در اواخر وقت امروز طبق پیش بینی هواشناسی با وزش باد و بارندگی تعدیل شود.

عرفانی افزود: طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی طی ۲ سال اخیر در حوزه سرخس  ۵۰۰ هکتار نهال کاری و کاشت گونه های بیایانی با هدف مبارزه با گرد و غبار انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سرخس به دلیل نزدیکی به کانون قره قوم در ترکمستان بیش از دیگر شهرستان های خراسان رضوی تحت تاثیر گرد و غبار کانون های خارجی قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: براساس مطالعات انجام شده سالانه و به طور میانگین ۲۱۹ هزار تن گرد و غبار در هوای استان جا به جا می‌شود و امسال با توجه به خشکسالی و تبعات منفی ناشی از آن شاهد افزایش این میزان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز