خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنای خراسان رضوی مطرح شد؛

نتوانستیم جامعه را درباره رفع سدمعبر اقناع کنیم/ اگر رفع سدمعبر کنترل نشود مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۱۱۲

نحوه برخورد با دستفروشان و اقدامات مأمورانی که در این حوزه فعال هستند مدت هاست که تبدیل به چالشی اساسی برای شهرداری و افراد درگیر شده است، موضوعی که رویکرد و نگاه موجود منجر به فضایی شده است که نیازمند تجدید و تغییر دارد.

 سید محسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت وگو با ایلنا، اظهار می‌کند : در موضوع رفع سدمعبر در بخش تجهیزات و ماشین آلات و ... نا هماهنگی و بهم ریختگی خاصی احساس می‌شد که در دو سال اخیر به منظور ساماندهی این وضعیت اقداماتی انجام شد.

او ادامه می‌دهد: قدم اول ساخت هویت مستقل برای نیروهای سدمعبر بود که این مورد با یکسان سازی فرم لباس، یکدست کردن ماشین های سدمعبر، نصب تابلو و برگزاری دوره های آموزشی انجام شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح می کند: در قدم بعدی، سطح تحصیلی نیروهای سدمعبر برای به کار‌گیری ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر بیش از 35 درصد نیروهای سدمعبر تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند و 95درصد تجهیزات و ماشین آلات نوسازی شده است.

سید محسن رهنمایی با بیان اینکه اصلاح آیین نامه قدم بعدی اقدامات به منظور ساخت هویت مستقل برای نیروهای سدمعبر است، می افزاید: نسبت به 2 سال گذشته سدمعبر متحول شده و به عنوان الگوی دیگر شهرهای کشور قرار گرفته است؛ بسیاری از شهرداری های کلانشهرها به منظور استفاده از تجربیات مشهد در این زمینه به این شهر سفر کرده‌اند.

او تاکید می کند: دوره های رفع سدمعبر ترمیمی برای نیروهای رفع سدمعبر با حضور اساتید مجرب برگزار شده و اکیپ های مصالحه گر تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز می کنند.

رهنمایی با اشاره به اینکه متاسفانه در موضوع رفع سدمعبر شهروندان آگاهی لازم را ندارند و ما نتوانسته ایم جامعه را اقناع کنیم، می گوید: اگر رفع سدمعبر کنترل و نسبت به رفع برخی مشکلات  آن اقدام نشود مشکلات بسیار زیادی برای شهروندان به وجود می‌آید که می تواند در زندگی آنان تاثیر گذار باشد؛ هدف سدمعبر ترمیمی پیشگیری از تخلف قبل از وقوع است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان می کند: به عنوان مثال می توانیم در 5 معبر هیچ اقدامی برای رفع سدمعبر انجام ندهیم تا شهروندان لزوم برخورد با سدمعبر را به صورت عینی ببینند تا آگاه شوند که رفع سدمعبر در زندگی آنان تاثیر بسیار مثبتی دارد.

وی افزود: در این مورد نیازمند اقدام فرهنگی و رسانه‌ای هستیم تا مشارکت اجتماعی شهروندان افزایش پیدا کرده و آنان در این موضوع با مدیریت شهری همکاری کنند.

رهنمایی با اشاره به برنامه ریزی جهت راه اندازی هشتکی با عنوان من حامی حقوق پیاده  هستم، می گوید: در این کمپین از حقوق شهروندان به منظور استفاده آسان از پیاده رو حمایت شده و برای اقدامات خوب در زمینه سدمعبر تشویق در نظر گرفته می شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد می افزاید: برخی از شهروندان گمان می کنند مواردی که در رفع سدمعبر جمع آوری می شود به ادارات خدمات شهری انتقال داده شده و از آن استفاده می شود در صورتی که تمامی این موارد صورت جلسه شده و به انبار متمرکز مربوطه انتقال داده شده و مالک اقلام با برگه رسید جمع آوری می تواند وسایل خود را به صورت کامل تحویل بگیرد.

دست فروشان پس از جمع آوری در اماکن  مناسب ساماندهی می‌شوند

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد درباره جمع آوری دست فروشان، اظهار می کند: در برخورد با دست فروشان‌شان و منزلت آنان حفظ می شود؛ دست فروشان بعد از جمع‌آوری در مکان‌های جایگزین ساماندهی می‌شوند؛هیچ دستفروشی بدون مکان جایگزین و درنظر گرفتن محل جدید برای راه اندازی کسب و کار جمع آوری نمی‌شود.

وی می افزاید: طبق تفاهمی که با کمیته امداد انجام شده  برای برخی از دستفروشان با کمک کمیته امداد ایجاد اشتغال شده و آنان زیر چتر حمایتی مدیریت شهری و کمیته امداد قرار می گیرند و چندین محل استقرار جهت فعالیت توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری برای آنان در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز