خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین جهانی شدن خوشنویسی ایرانی را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۵۴

با جهانی شدن برنامه ثبت ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، استاندار قزوین با انتشار پیامی ثبت جهانی پرونده "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" را در شانزدهمین نشست کمیته بین‌الدول حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز گذشته "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" به عنوان هفدهمین میراث جهانی ناملموس کشورمان به ثبت رسید و ثبت این پرونده از ایران در فهرست "برنامه‌های خوب پاسداری یونسکو برای محافظت از میراث معنوی" برای نخستین بار، اتفاقی فرخنده و مبارک برای هنر و هنرمندان این مرز و بوم است.

هنر اصیل و کهن خوشنویسی میراث گرانقدری است که همچون ستاره ای در آسمان هنر ایران زمین می درخشد و از جایگاه ویژه ای نزد مردم فرهنگ دوست این سرزمین برخوردار است و امید است  که این رویداد خجسته زمینه بالندگی، پاسداشت و حفاظت شایسته از این هنر والا را در کشورمان فراهم آورد و قزوین؛ پایتخت خوشنویسی ایران و مهد پرورش هنرمندان فاخر و بلندآوازه این عرصه، بتواند نقش موثری در این تعالی و شکوفایی ایفا کند.

این افتخارآفرینی ارزشمند را به همه ایرانیان به ویژه مردم فرهیخته و هنردوست دیار مینودری تبریک و تهنیت می گویم و از خداوند متعال تداوم توفیقات فرهنگی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسألت می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز