خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال در یزد:

کارآفرینی، روح حاکم بر مسائل اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۵۲

‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی، روح حاکم بر مسائل اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمودکریمی بیرانوند؛ عصر جمعه در نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولان کانون کارآفرینی، مدیران کاریابی‌ها و متولیان کارآفرینی استان اظهار داشت: دولت سیزدهم به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اعتماد راسخ دارد.

وی با اشاره به بندهای یک و دو سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: تیم جدیدی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی کارآمده است نگاهش به اقتصاد بر مبنای این سیاست هاست و برای تبدیل شدن به اقتصاد منطقه، جز با توسعه روح کارآفرینی در کشور نمی توان به این مهم دست یافت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینی را روح حاکم بر مسائل اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد را یک علم اجتماعی و کارآفرین را جریان ساز اجتماعی می دانیم.

وی کارآفرینان را انسان های بزرگ جریان ساز اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد: جریان های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در نظام اجتماعی به هم پیوسته هستند. به گفته وی، کارآفرینان، معتمد نظام اقتصادی یک کشور هستند و اثرگذاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر جامعه دارند.

کریمی، گفت: در فضای اقتصادی حاکم به اصل سه جانبه گرایی کارگر، کارفرما و دولت پرداخته می شود ولی ما قائل به چهارجانبه گرایی کارگر، کارفرما، دولت و کارآفرین هستیم.

وی تصریح کرد: کارآفرین، کارفرما نیست و قطعا بالاتر از کارفرما است، کارآفرین، حتما نوآوری دارد و می تواند روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برخی مباحث، کارفرماها را بازوان دولت ها می دانند ولی من معتقدم که کارآفرینان نه تنها بازوان دولت نیستند بلکه خود دولت هستند. کریمی بیرانوند، افزود: دولت و کارآفرین از هم جدا نیستند چرا که اگر این دو از هم جدا باشند انشقاق به وجود می آید و به سیستم اقتصادی کشور لطمه وارد می شود.

وی در پایان تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم به کارآفرینان، نگاه همکاری، همیاری و همدلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز