خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تشدیدبحران کم آبی در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۲۸

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی گقت: بحران کم آبی در خوی شتاب گرفته و تامین آب شرب شهرستان خوی در نقطه سر به سر قرار دارد که ادامه این روند مردم این شهرستان را با چالشی بزرگی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، یدالله سلطانی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تشدید بحران کم آبی در این شهرستان گفت: سطح ایستابی چاه‌های شهرستان خوی بین  ۷۰ تا ۱۰۰ متر است.

وی بیان کرد: با ادامه روند خشکسالی سطح ایستابی چاهها از میزان فعلی هم پایین تر خواهد رفت که این نشان بروز فاجعه بی آبی برای شهرستان است .

وی در خصوص برنامه های این شرکت جهت تامین آب شرب شهرستان افزود: ما در شرکت آب و فاضلاب خوی سه مرحله کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم .

وی افزود: در مرحله کوتاه مدت حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه ، همچنین در برنامه میان مدت حفر چاه فلمن (دهانه گشاد) با دبی ۱۵۰ لیتر در ثانیه با تامین اعتبار شرکت منابع آب استان و نهایتا تامین آب شهرستان از آبهای سطحی برنامه ریزی شده است .

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی در ادامه به تشریح پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: تامین آب برای روستاهای دنبکی- قیزقلعه- قریس – قوردیک علیا از مهمترین پروژه های این شرکت می باشد .

سلطانی به عملکرد سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: توسعه و اصلاح شبکه و خط انتقال آب بیش از ۱۳ کیلومتر انجام شده که در همین مدت دو هزار و ۸۰۱ فقره نصب انشعاب آب نیز صورت گرفته است .

به گفته وی حجم آب تولیدی در سال ۹۹  بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز