خبرگزاری کار ایران

سفر هیات دولت به یزد؛

برنامه های سفر رئیس جمهور به استان یزد اعلام شد/ حدود 1300 میلیارد تومان اعتبار برای آب یزد پیش بینی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۴۵۵

استاندار یزد با اشاره به سفر حجت الاسلام رئیسی به یزد، برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهور و وزرا به استان یزد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت و اظهار داشت: رئیس جمهور در روز جمعه به استان یزد سفر می کند و مثل بقیه سفرها که مرسوم بوده با رویکرد جدید انجام می شود و جمعه های کاری برای حضور در استان ها نام گرفته است.

وی با بیان اینکه در این سفر مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بررسی می شود افزود: دوازدهمین سفر به استان یزد است و بخشی از سفر به بازدیدهای سرزده اختصاص دارد که کسی هم از آن اطلاع ندارد و بخش دیگری از سفر هم به بازدیدها اختصاص دارد که ممکن است در هرجایی از سفر رقم بخورد و اطلاعی از نحوه برنامه ریزی آن نیز نداریم.

استاندار یزد از دیدار با اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: در این دیدار نیز قشرهای مختلف مردم حضور دارند ولی به دلایل شرایط کرونایی نمی توانیم گستردگی در این زمینه داشته باشیم و تنها 300 نفر در این برنامه دعوت می شوند و شرکت کنندگان در قالب صدای مردم، صدای محرومین، صدای بانوان، صدای گردشگری و ... پیام خود را به رئیس جمهور منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که بدون نگاه سیاسی از اقشار مختلف دعوت شود عنوان کرد: بخش سوم سفر نیز برگزاری شورای اداری است که نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه و استاندار به بیان مسائل خواهند پرداخت و اولویت ها و دغدغه ها و مشکلات مطرح می شوند.

فاطمی از سفر وزرا به شهرستان های استان خبر داد و افزود: گزارش سفر وزرا نیز در شورای اداری ارائه خواهد شد و رئیس جمهور بر اساس گزارش ها و مسائلی که از سوی استان ارائه شده است جمع بندی و مصوبات اعلام می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست مطبوعاتی رئیس جمهور خبر داد و گفت: پس از شورای اداری نیز رئیس جمهور گزارشی از سفر و دستاوردهای آن برای استان و جمع بندی سفر را در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خواهند داشت.

استاندار یزد در خصوص ارتباط مردمی با رئیس جمهور و نامه نگاری خاطرنشان کرد: سامانه ارتباط مردمی 111 در این خصوص فعال است و سازو کاری برای نامه نگاری و جمع آوری آن دیده نشده و از این روش استفاده خواهد شد که از صبح روز قبل از سفر فعال خواهد شد تا مسائل و مشکلات مردمی را در چارچوب ظرفیت های قانونی بررسی و پاسخ داده شود.

وی همچنین از حضور معاونین وزرا در 29 دستگاه در استان خبر داد و تصریح کرد: درخواست های مردمی و مطالبات آن ها در خصوص دستگاه مربوطه بررسی و پاسخ داده می شود.

فاطمی از حضور وزیر گردشگری در یزد و اشکذر خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت و درمان، وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و وزیر ورزش و جوانان در این سفر به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان های استان برای بررسی و جمع بندی مسائل حضور دارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تاکید دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام بود اظهار داشت: پروژه های با پیشرفت فیزیکی 50 درصد که تا سال 1402 تکمیل می شود برای بازدید و بررسی انتخاب شده است اما پروژه های مربوط به آب به عنوان اولویت اساسی لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص وضعیت آب جلسات متعددی با استان های مربوطه و وزرا برگزار شده است گفت: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای آب شرب چهار استان تدوین و طراحی شده که برای تامین آب شرب پایدار یزد دیده شده و حدود 1300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که امید به تصویب و تامین آن داریم.

استاندار یزد با اشاره به پروژه های میان مدت در خصوص تامین آب برای یزد نیز عنوان کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان و خرسان در دستور کار است و برای تامین مالی نیز راهکارهایی اندیشیده شده که بررسی خواهد شد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز