خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان خبرداد؛

صنایع دستی خراسان شمالی در آستانه بین المللی شدن

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۰۱

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: سه اثر تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی خراسان شمالی به مرحله ارزیابی مهر اصالت بین‌المللی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» راه یافت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا قهرمانیان گفت: سه اثر صنایع دستی خراسان شمالی به یونسکو اثر تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی استان به مرحله ارزیابی مهر اصالت بین‌المللی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» راه یافت.

قهرمانیان افزود: این سه اثر صنایع‌دستی در رشته‌های ابریشم‌بافی (جلیقه زنانه)، ابریشم‌بافی (چارقد یا روسری ابریشمی) و گلیم پلاس است که بعد از تشکیل پرونده، برای ارزیابی و دریافت مهر اصالت یونسکو ۲۰۲۱ (نشان بین‌المللی) ارسال می‌شوند.

وی گفت: آثار ارسال شده برای ارزیابی و دریافت مهر اصالت یونسکو در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ مهر اصالت ملی شده‌اند.

قهرمانیان همچنین اضافه کرد: از آثار صنایع‌دستی استان در رشته‌های چوب ، حجاری روی سنگ، البسه محلی و سنتی، دست بافته‌های داری، گروه‌های چرم، پارچه‌های رودوزی، سفال و سرامیک در سال ۱۳۹۸ موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند.

۶۴ اثر از صنایع‌دستی استان دارای نشان ملی مرغوبیت و چهار اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز