خبرگزاری کار ایران

دستگیری متهم برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان گنابادی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۴۶

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد از شناسایی و دستگیری متهم برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی فروش کالا در سایت واسطه گر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ قربانعلی قربانی با اعلام این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در یک سایت واسطه گر، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گناباد قرار گرفت‌. 

وی افزود: بررسی‌های اولیه از شاکی نشان داد که از طریق آگهی درج شده در یک سایت واسطه گر قصد خرید کالا داشته که پس از واریز مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو تماس نبوده است. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: این متهم با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش کالا در سایت موردنظر اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چند نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرده است. 

سرهنگ قربانی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و با هماهنگی مقام قضائی دستور مسدودی حساب ها اخذ و پی گیری های مستمر و گسترده پلیس کل مبلغ کلاهبرداری از شاکی به ارزش ۶۰ میلیون تومان به حساب وی عودت شد. 

سرهنگ قربانی با اشاره به دستگیری متهم در استانی دیگر، بیان داشت: شهروندان قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید و فروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهید. 

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد با اشاره به این که آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد؛ هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز