خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی:

جایگاه آبنبات در بازار‌های جهانی هنوز کمرنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۵۸

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان شمالی گفت: با توجه به این که آبنبات از جمله صنوف تولیدی است، در صدد هستیم امسال میز آبنبات را به عنوان صنف تولیدی در خراسان شمالی برگزار کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان، حسین حاجی بگلو گفت: در حالی که جایگاه محصولات در بازار‌های جهانی، توسط صادرکنندگان بخش خصوصی مشخص می‌شود، اما آبنبات خراسان شمالی هنوز جایگاه خود را در این بازار‌ها پیدا نکرده است.

حاجی بگلو گفت: امیدواریم با رفع ایرادات و افزایش ماندگاری، راهی برای صادرات آبنبات استان باز شود و بتوانیم آبنبات باب طبع مصرف کنندگان خارجی را تأمین کنیم.

به گفته وی اگر چه در حال حاضر بسته بندی‌های صادراتی این محصول مناسب است، اما هنوز میزان صادرات آن کم است و در نظر داریم با برگزاری میز آبنبات، راهکار‌های بیشتری برای صادرات ارائه شود.

وی گفت : در تولید آبنبات با مشکلاتی مواجه هستیم به همین دلیل سال گذشته تنها به ارزش ۳۱ هزار دلار به کشور عراق و ۷۶ دلار به کشور امارات صادرات محدود آبنبات صورت گرفت.

وی گفت : با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مالی، امکان حضور مهمان از کشور‌های خارجی در میز وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز