خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد؛

احیا و بازآفرینی تالاب عینک در راستای توسعه شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۰۰

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت بر احیا و بازآفرینی تالاب عینک در راستای توسعه شهر رشت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، کمیسیون توسعه پایدار با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورای شهر رشت برگزار شد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اهمیت استفاده از نظر متخصصین در امور شهر بیان کرد: مباحثی که در شورا مطرح می شود فقط ۱۱ عضو شورا بر روی آن مسئله مذاکره نمیکنند بلکه در کمیسیون از نظر کارشناسان و مشاوران در کارگروها و کمیسیون‌ها نیز استفاده می‌شود. امیدوارم نتیجه کار به یک شهر توسعه یافته در همه زمینه ها ختم شود.
 
هادی رمضانی با انتقاد از ناهماهنگی در بین دستگاه های خدمات رسان بیان نمود: اخیرا در راستای استفاده از نظرات اقشار مختلف جلسه ای با سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد که در این جلسه یکی از مباحث مطروحه ناهماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان به شهروندان و اتلاف منابع بود.
 
وی با تاکید بر رفع هرچه سریعتر سرمایه گذاری بر روی پروژه تالاب عینک عنوان نمود: زمانی که شهرداری اقدام به دریافت سند مالکیت برای تالاب عینک میکند سازمان آب منطقه‌ای و سازمان مسکن و شهرسازی ادعای مالکیت می‌کنند. این درحالی است که شهرداری در سالیان گذشته در این محدوده سرمایه گذاری نموده و بسیاری از حرایم تالاب را خریداری و آزاد کرد. برای برون رفت از این مشکلات باید با سازمانهای مدعی جلساتی برگزار شود تا اقداماتی که در جهت توسعه شهر ارزشمند هستند به اجرا درآیند. در این راستا جناب آقای آقایی معاون محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز قول مساعد در جهت برون رفت از این مانع را دادند.
 
رئیس کمیسیون توسعه پایدار با انتقاد از فرصت سوزی ها اظهار نمود: افرادی مانند آقای نوبخت به عنوان معاون رییس جمهور از ظرفیت های بسیار بالایی برای کمک به شهر رشت برخوردار بودند و اشتیاق بسیاری برای کمک به توسعه هر چه بیشتر شهر رشت در ایشان وجو داشت اما در حالی که دیگر استان ها از ظرفیت های خود در مناسب دولتی استفاده های فراوان کردند ولی مسئولین استانی و شهری نتوانستند از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.
 
 مجید عزیزی عضو کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر باقی ماندن موانع توسعه شهر رشت از گذشته تا به امروز افزود: یکی از بزرگترین موانع احیا و بازآفرینی تالاب عینک و رودخانه های شهر رشت بحث مالکیت آن است که باید حداقل در ۲۰ سال گذشته حل می شد.
 
وی با اشاره به انتظارات شهروندان از شهرداری عنوان نمود: در حالی که متولی اصلی تالاب عینک و رودخانه ها آب منطقه ای است اما شهروندان از شهرداری انتظار اقدام در احیای این دو بخش از شهر را دارند. در واقع شهرداری باید پاسخگوی انفعال دیگر دستگاه ها باشد در حالی که هیچ اهرم فشاری برای شهرداری تعریف نشده است. امیدوارم در شورای ششم با کمک ظرفیت هایی که در شورای شهر رشت وجود دارد بتوان گره از این مشکلات توسعه شهر رشت باز شود چرا که شهروندان دیگر از ما پذیرای ارایه توضیح نخواهند بود.
 
عضو کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به لزوم اهتمام جدی تمام مسئولین در استان برای رفع موانع توسعه شهر رشت تصریح کرد: متاسفانه مدیران استانی در دولت قبل انگیزه ای برای رفع مشکلات نداشتند. شورای ششم پس از سالها توانست از ظرفیت هر سه نماینده مجلس در جهت هم اندیشی و استفاده از ظرفیت های ملی در جهت رفع موانع شهر رشت در دیداری با شهردار استفاده کند و مقرر شد این جلسات در بازه های زمانی کوتاه ادامه دار باشد.
 
 مسعود عباس نژاد با تاکید بر فازبندی پروژه تالاب عینک تصریح نمود: تالاب عینک درای چهار بخش است که هر کدام از این بخشها برای اجرایی شدن مشکلات خود را دارند به عنوان نمونه در یکی از این بخشها شاهد آلوده شدن آب توسط فاضلاب هستیم که یکی از اقدامات لازم و ضروری در این بخش رفع آلودگی توسط فاضلاب است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در تالاب عینک بیان نمود: ظرفیت های تالاب عینک در جهت توسعه شهر رشت بسیار مناسب است. سرمایه گذار در بخش شرقی این تالاب قصد ایجاد هتل را دارد. بخشی دیگر از این تالاب که شامل ۵ هکتار است را در فازی دیگر می توان در اختیار سرمایه گذار نهاد تا با رقابتی که ایجاد میشود شاهد اقدامات شایسته در جهت توسعه شهر رشت باشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز