خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سمنان:

9 کلانشهر کشور در وضعیت نامناسب آلایندگی قرار دارند / اصفهان آلاینده تر از تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۹۲

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه 9 کلانشهر کشور از نظر آلایندگی در وضعیت مناسبی نیستند، گفت: از بین 9 کلانشهر آلوده، اصفهان و سپس تهران در وضعیت نامناسبتری قرار دارند.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: استان سمنان از ویژگی های خاصی در ابعاد محیط زیستی برخوردار است؛ از کویرهای این منطقه تا جنگل های هیرکانی که منحنی ایپسومتی ایجاد کرده است که تمام گونه های گیاهی و جانوری در آن وجود دارند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت های چنین مناطقی می طلبد مدیریت خاصی باشد، بیان کرد: مناطق حفاظت شده استان سمنان یک چهارم کل مساحت استان و یک ششم تا یک هشتم مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که بسیار ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور پیرامون وضعیت آلودگی هوا بیان کرد: 9 کلانشهر کشور از نظر آلایندگی در وضعیت مناسبی نیستند و بالای 80 درصد منابع آلایندگی مربوط به وسایل متحرک است.

وی با اشاره به فرسودگی وسایل نقلیه و نوع سوختی که مصرف می کنند یادآور شد: همه این عوامل دست به دست هم داده تا میزان آلایندگی در کلانشهرهای کشور در وضعیت مناسبی قرار نگیرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قانون هوای پاک تکالیف همه دستگاه ها را مشخص کرده است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان نهاد نظارتی وظیفه پایش و اطلاع رسانی را بر عهده دارد که سیاهه انتشار 9 کلانشهر کارش را تمام و ابلاغ کردیم و نشست های ویژه ای را در سطح معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور برگزار کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه های 11 گانه ای که در این حوزه مسئولیت دارند مشخص شده و 12 دستگاهی نیز که به صورت جانبی مسئولیت دارند همراه با تکالیف دستگاهی شان مشخص شده است و مجدانه پیگیر هستیم تا میزان آلایندگی ها بهبود پیدا کند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به ارتقای سوخت یورو 5 و جایگزینی آن با سوخت یورو 4 اضافه کرد: دولت سیزدهم تاکید ویژه ای به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی دارد و این موضوع در دستور کار شهرداری ها قرار داده شده است.

سلاجقه ضمن بیان اینکه از بین 9 کلانشهر آلوده، اصفهان و سپس تهران در وضعیت نامناسبتری قرار دارند، گفت: از نظر سوخت نیروگاه ها با توجه به اینکه شرایط سردی هوا وضعیت مناسبی داریم و وزارت نیرو هم کمک می کند که اوضاع بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز