خبرگزاری کار ایران

تهیه طرح اضطراری برای تامین آب شرب مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۱۰۰

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تهیه طرح اضطراری برای تامین آب شرب کلانشهر مشهد در ۲ سال آینده ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علایی گفت: تهیه طرح اضطراری برای تامین آب شرب کلانشهر مشهد در ۲ سال آینده ضروری است؛ در این طرح شرکت آب و فاضلاب مشهد باید طرح‌های مدیریت مصرف خود و مقدار آب مصرفی برای شرب و بهداشت در سال ۱۳۹۹ به تفکیک چاه ها، سدها، قنات و چشمه اعلام کند.

وی گفت: در این طرح واحد‌های پر آب طلب و مشترکین پر مصرف مانند: هتل‌های ۵ ستاره، مجتمع‌های تجاری، میدان تره بار، واحد‌های صنعتی و شهرداری مشهد باید با حداقل آب و رعایت الگوی مصرف مدیریت شود.

علایی با بیان اینکه میزان خالص آب شرب در سال ۱۴۰۱ باید توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد به تفکیک نوع منبع و تعیین نیاز آبی خالص شرب و بهداشت مشخص شود، گفت: تمام منازل شهر مشهد باید مجهز به لوازم کاهنده مصرف آب شود تا شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای رضوی با اشاره به اینکه منابع تأمین آب شرب در سال آینده باید تعیین شود، گفت: بر مبنای مدیریت ریسک اگر میزان آب سد دوستی را صفر در نظر بگیریم باید به دنبال دیگر راه‌های تامین آب از جمله ساخت خط غرب مشهد برای انتقال پساب و جایگزینی با چاه‌های کشاورزی در غرب دشت مشهد باشیم.

وی گفت: اگر در مصرف آب صرفه جویی نشود پنج متر مکعب معادل پنج هزار لیتر در ثانیه کسری مخازن آب خواهیم داشت که این آمار بسیار نگران کننده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: فهرست چاه‌های موجود در شهر مشهد که متعلق به دستگاه‌های مختلف دولتی و اجرایی همچنین چاه‌های کشاورزی حاشیه شهر مشهد با قابلیت استفاده برای مصرف شرب و بهداشت در صورت اضطرار باید در طرح اضطراری تامین آب شرب کلانشهر مشهد ارائه شود.

وی گفت: همچنین چاه غیرمجاز و چاه‌های دارای اضافه برداشت محدوده مطالعاتی مشهد در سال ۱۴۰۰ پر می‌شوند و یا اضافه برداشت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در گام بعدی شرکت شهرک‌های صنعتی باید تعداد واحد‌های صنعتی که مواد غذایی، آب و نوشابه تولید میکند در محدوده مشهد مشخص تا میزان آب مصرفی دیگر صنایع از طریق پساب تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز