خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد:

یکهزار و ۴۳ نفر متقاضی صدور شناسنامه فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی/پدران افغان در صدر تقاضای شناسنامه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۲۰

مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد با بیان اینکه یزد از استان‌های پیشتاز در زمینه صدور شناسنامه فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی است گفت: هزار و ۴۳ نفر متقاضی صدور شناسنامه فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی را به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد تا با در نظر گرفتن شرایط، فرزندانی که دارای مادری ایرانی و پدری خارجی هستند، بتوانند از طریق مادر به تابعیت ایران درآیند اما این موضوع تا یکسال بعد هم نادیده گرفته شد و پس از ابلاغ آیین نامه، ادارات کل اتباع موظف شدند در چارچوب قانون و ملاحظات موجود، فرآیند اعطای شناسنامه را طی کنند.

پس از این ابلاغ بود که در آبان ماه سال گذشته نخستین شناسنامه فرزند متولد شده از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی صادر و به متقاضی آن تحویل داده شد اما در استان یزد با گذشت یکسال از این اقدام، تاکنون ۲۱۰ شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در سطح استان یزد صادر شده است.

به گفته سعید پرویزی، پذیرش ثبت نام این افراد از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تا به امروز هزار و ۴۳ متقاضی در استان یزد در انتظار دریافت شناسنامه هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۸۰۰ پرونده به صورت کامل در اختیار ما قرار دارد و در حال گذراندن مراحل هستیم اظهار داشت: روند دریافت شناسنامه طولانی است و برای هر پرونده و هر فردی دارای مراحل خاصی است و به نوع مدارک و اطلاعات و استعلام‌ها بستگی دارد.

پدران افغان در صدر تقاضای شناسنامه

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی افراد به مصاحبه و حتی تکرار مصاحبه نیاز دارند و گاهی هم پرونده‌ها دارای نقص بوده و باید تکمیل شوند و همین موضوع باعث کندی روند کار می شود.

پرویزی با بیان اینکه اولین شناسنامه استان یزد دی ماه سال گذشته صادر شد، ادامه داد: گرچه ممکن است در برخی استان‌های کشور شاهد صدور تعداد بیشتری از شناسنامه‌ها باشیم، اما استان یزد در این زمینه به نسبت جمعیت متقاضی از استان‌های پیشتاز به شمار می‌آید.

وی گفت: عمده پدران افراد متقاضی دریافت شناسنامه در استان یزد را اتباع افغانستانی تشکیل داده و تعداد کمی هم اتباع پاکستانی و عراقی هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد افزود: ثبت نام برای اخذ شناسنامه از دو مجرای حضور در محل اداره کل اتباع، استانداری ها، فرمانداری ها، دفاتر خدمات اتباع خارجی و دیگری به صورت مجازی با ثبت مشخصات در سایت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی (BAFIA) صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز