خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در نشست با دانشجویان :

منتقد وضعیت کنونی هستم/ دانشجویان خود را به مسائل روبنایی اقناع نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۱۷

استاندار زنجان، با اشاره به ضعیف بودن صنایع بزرگ استان با دانشگاهها، گفت: ضروری است تربیت دانشجو در دانشگاه ها به سمتی باشد که دانشجویان بتوانند منبع تولید ثروت ملی باشند و به راحتی جذب مراکز تولید ثروت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، در  نشست با دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان  که به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) برگزار شد، گفت: منتقد وضعیت کنونی هستم، اما بنده سیاستگذار این حوزه نیستم و در خصوص نحوه استفاده از فضای دانشگاه، موافق فضای فعلی در شکل کلان نیستم.

افشارچی، با بیان  ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای جوان گفت: قطعاً بیشتر مدیران بنده در بازه سنی 30 تا 45 سال خواهند بود و چگونگی استفاده از نیروهای جوان نیز نیازمند هم‌افزایی است.

وی در خصوص ارتباط ضعیف دانشگاه‌ها با صنایع بزرگ در استان زنجان، نیز تاکید کرد: واحدهای صنعتی بزرگ مانند ایران ترانسفو و پارس‌سوئیچ خودشان دارای مرکز تحقیقات هستند و با هزینه  کار خود را در آنجا انجام می‌دهند و به همین دلیل، بخش خصوصی صنعتی به آن صورت که انتظار می‌رود با دانشگاه ارتباط ندارد.

استاندار زنجان گفت: باید مسیر تربیت دانشجو در دانشگاه طوری باشد که خود دانشجویان بتوانند منبع تولید ثروت ملی باشند و به راحتی جذب مراکز تولید ثروت ملی شوند که باید وقت و انرژی بیشتری در این زمینه گذاشته شود.

افشارچی، با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه کارآفرینی، تسهیل گری است، افزود: بخشی از فضای پارک علم و فناوری دانشگاه زنجان با توجه به سبقه کشاورزی دانشگاه به موضوع کارآفرینی اختصاص خواهد یافت اما این مسئله زمان‌بر است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه وقتی مسئله‌ای مطرح می‌شود به دلیل پیچیده بودن راه حل آن نمی‌توان صورت‌مسئله را پاک کرد، گفت: واقعیت این است که به دلیل کمبود، نیاز به افزایش پزشک داریم و باید افزایش یافته تا کیفیت کار پزشکان نیز ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در خصوص موضوعات شهری خیلی عقب هستیم، در مقایسه با استان‌های همجوار شاخص‌های آماری، آمارهای اقتصادی، توسعه شهری و رشد اقتصادی خود؛ متاسفانه اوضاع زنجان خیلی خوب نیست.

استاندار زنجان، گفت: متوسط رشد اقتصادی استان زنجان طی سال‌های اخیر 0.9  بوده است.

وی، اضافه کرد: تولید ثروت در استان زنجان به یک شکل و توزیع آن به شکل دیگری است، سهم هر فرد در استان زنجان از تولید ناخالص داخلی 31 میلیون تومان است و زنجان با فاصله از میانگین کشوری در میانه‌های جدول قرار دارد و میانگین کشوری 39 میلیون تومان است.

استاندار زنجان، از مهاجرت نخبگان با عنوان یک پیچ و مهره در نظام سلطه جهانی تعبیر کرد و اظهار داشت: اگر در حوزه نگاه عمیق به مسائل دانشگاهی انرژی بگذاریم و با کارآفرینی در پی ایجاد اشتغال باشیم در آن صورت نه به عنوان یک پیچ و مهره در نظام سلطه جهانی بلکه به عنوان یک عمود خیمه در داخل می‌توان فعالیت کرد لذا باید نگاه عمیق‌تر داشت.

افشارچی افزود: انتظارم از دانشجویان این است که خود را به مسائل روبنایی اقناع نکنند بلکه به اندازه‌ای مطالعه داشته باشند که بهتر از هر کسی بدانند که در شاخص‌های مختلف در دنیا در کجا قرار گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز