خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام پرستاری استان قزوین:

قزوین با کمبود پرستار و تخت بیمارستانی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۷۶

رئیس نظام پرستاری استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان نسبت به میزان استاندارد پایین است، تعداد پرستاران نیز کم است؛ چرا که یکی از شاخص‌های نظام پرستاری، نسبت پرستار به تخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، وهب نصیرلو در مراسم تجلیل از پرستاران استان که در آستانه روز پرستار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: تعداد پرستاران فعال در بیمارستان‌های استان 2 هزار و 860 نفر است که شامل پرستاران بخش خصوصی و دولتی است.

رئیس نظام پرستاری استان قزوین ادامه داد: طبق قانون پرستاری در رده مشاغل سخت و زیان آور بوده و باید پس از 20 سال بازنشسته شوند؛ اما در برخی موارد ناملایمتی‌هایی را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: شیوع کرونا به عاملی برای معرفی بیشتر پرستاران و نقش آنان شد؛ درحال حاضر نیز یکی از مطالبات اصلی پرستاران حمایت و جذب پرستار بیشتر است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 20 درصد جامعه پرستاری استان در قالب قرارداد شرکتی فعالیت می‌کنند و با این دسته از پرستاران در دریافت حقوق و کارانه نسبت به سایر پرستاران تبعیض صورت می‌گیرد؛ همچنین پرستاران شرکتی جذب شده توسط تامین اجتماعی از وضعیت بدتری نسبت به بیمارستان‌های دانشگاهی برخوردار هستند.

نصیرلو گفت: تلاش‌ها و خدمات پرستاران بخش فوریت‌های پزشکی نیز کمتر مور توجه قرار می‌گیرد و پرستاران در این بخش نیز با چالش‌هایی مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز