خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس :

پروژه‌های معطل مانده فارس رها نخواهند شد/ توسعه فارس با احداث نیروگاه و احداث پالایشگاه گازی و چاه زدن حاصل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۷۴

استاندار فارس با بیان اینکه جلسات مکرری درباره کارخانه‌های معطل مانده استان برگزار شده که به زودی از حالت رکود و رخوت خارج شوند، گفت: پروژه‌های معطل مانده فارس رها نخواهند شد.

به گزارش ایلنا محمدهادی ایمانیه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز دانشجو، بیان کرد: شهرک صنعتی شیراز هم‌اینک با ١٠ تا ٢٠ درصد ظرفیت کار می‌کند که معتقدم اگر با ظرفیت کامل کار کند هیچ بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که بتوانیم قسمت قابل توجهی از مشکلات را حل کنیم و گفت: در تلاشیم تا از سرمایه گذاری در استان دفاع کنیم. لذا از همه سرمایه گذارانی که از فعالیت در فارس ناامید شده یا به دلیلی کار را رها کرده اند، با آغوش باز استقبال و از آنان حمایت می کنیم.

او به دیدارهای اخیر خود با تعدادی از اعضای هیات دولت و معاونان آنها از جمله وزاری راه، ارشاد و معاون وزیر دفاع اشاره کرد و به تشریح جزییات جلسه با آنها پرداخت.

 استاندار فارس ادامه داد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار پروژه سنگین تالار مرکزی شیراز، کتابخانه شهرستان ارسنجان، تکمیل موزه پاسارگاد و ساخت بنیاد حافظ شناسی مورد بررسی قرار گرفت و قول مساعد بر تکمیل و آغاز عملیات اجرایی آنها داده شد.

ایمانیه اظهار کرد: در دیدار با معاون وزیر دفاع و وزیر راه نیز قول تامین اعتبار برای اتمام قطعه هفت آزاد راه شیراز-اصفهان و آغاز قطعه هشت گرفته شد.

احداث پالایشگاه میعان شیراز، فولاد غدیر نی‌ریز، امتداد آبرسانی از خلیج فارس به سیرجان و اتصال آن به  قطرویه و نی‌ریز، تکمیل راه آهن شیراز به گل گهر با مشارکت وزارت دفاع، سد پارسیان، پتروشیمی مرودشت و تأمین آب آن، اتصال راه آهن شیراز به اصفهان به شبکه سریع‌السیر و حل مشکل کارخانه آی تی آی از دیگر پروژه‌هایی بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد.

استاندار فارس با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی شیراز اشاره کرد و گفت: این شهرک صنعتی هم‌اینک با ١٠ تا ٢٠ درصد ظرفیت کار می‌کند که معتقدم اگر با ظرفیت کامل کار کند هیچ بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید بر حل مشکلات این شهرک متمرکز شویم تا مشکلات به سرعت اصلاح شود، گفت: بسیاری از پروانه‌های صادر شده در این شهرک قبل از ایجاد کارگاه و کارخانه به شکل سوله یا زمین به اجاره می‌رسد و خرید و فروش می‌شود؛ سوله‌ها انبار شده در حالی که بنا نبوده انبار شود باید به تولید می‌رسیده است. 

او همچنین با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در شهرک سلامت شیراز به جد حمایت خواهم کرد، چرا که این مهم می‌تواند به اقتصاد استان و کشور نه تنها در حوزه سلامت که در دیگر حوزه‌ها کمک شایانی کند.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان‌ خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در رونق اقتصادی و تولید در استان مبارزه با قاچاق کالاست، عنوان کرد: به تصمیماتی در رابطه با قاچاق دارو و واکسن،  پوشاک و کفش، لوازم خانگی و سیگار و دخانیات گرفته شده که از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: اگر دنبال توسعه هستیم با احداث نیروگاه و احداث و پالایشگاه گازی و چاه زدن و ... درست نمی‌شود اگرچه به موازات آن برای کشور در حال توسعه این موارد نیاز است اما باید مدیریت مصرف انرژی در کشور نهادینه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز