خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علم پزشکی استان عنوان کرد؛

سطح 46 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکزی / نگرانی از عدم رعایت موازین بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۰۷

معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی استان مرکزی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا در بین مردم استان مرکزی به سطح 46 درصد رسیده است که این مسئله نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی افزود: تزریق 2 نوبت واکسن، کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا، کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری و همچنین کاهش افراد بستری از دلایل کم توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: مردم استان مرکزی در اوایل شیوع بیماری کرونا تا سطح 84 درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما این روند با کم خطر شدن شهرستان‌ها بر اساس نقشه رنگ‌بندی کرونا به مرور زمان به سطوح 67 و 53 و اکنون به 46 درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با وجود انتشار سویه جدید کرونا به نام اومیکرون، مردم باید هوشیارانه از بروز بحران جدید این بیماری پیشگیری کنند. سهل‌انگاری در رعایت موازین بهداشتی ممکن است موج جدیدی از بیماری را به دنبال داشته باشد و خسارات اقتصادی و انسانی سنگینی بر جای بگذارد.

علیمحمدی تصریح کرد: مردم باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست و حاضر نشدن در مراکز شلوغ را در دستور کار قرار دهند. در این راستا انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری را داشته باشند.

وی بیان داشت: از زمان شیوع ویروس و بیماری کرونا در کشور تاکنون، شمار مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به 105 هزار و 427 نفر رسیده است و 2977 نفر نیز در این استان جان باخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز