خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کشت قرار دادی گندم ۱۴ هزار هکتار از اراضی گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۰۶

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون در ۱۴ هزارهکتار از اراضی گلستان کشت قراردادی گندم با کشاورزان بسته شده که پیش بینی می شود ۴۰ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

خالق سجادی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: برای نخستین بار کشت قراردادی گندم در  ۸ استان به صورت پایلوت آغاز شده که یکی از این استان‌ها، گلستان است.

وی ادامه داد: کشاورزان در موقع کشت محصول در مراکز خدمات حمایتی کشاورزی با بخش دولتی قرارداد می‌بندند و دولت  طی این قراردادموظف است کود و بیمه  محصولات کشاورزان را برعهده بگیرد.

سجادی بیان کرد: شرکت غله وخدمات بازرگانی تعهد می دهد کود مورد نیاز وپول بیمه کشاورزان را پرداخت کند. وجه گندم کشاورزان که به صورت قراردادی کشت انجام داده‌اند در زمان تحویل محصول به مراکز خرید پرداخت می‌شود.

وی افزود: برنامه دولت اجرای کشت قراردادی گندم در سطح 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور است که با رایزنی های انجام دادیم  ۵۵ هزارهکتار سهمیه  گلستان ابلاغ شده و تا امروز در ۱۴ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان بسته شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی میکنیم تا ۲۰۰ هزار تن گندم از سطح 55 هزار هکتار برداشت شود، اظهار کرد: از کشاورزان گلستانی میخواهیم  در این طرح مشارکت داشته باشند و با توجه به مزایای آن، امیدوار هستیم این روش برای سایر محصولات هم اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز