خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۸ درصدی تحویل چغندر قند به کارخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۵۵۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان چغندر قند تحویلی به کارخانه‌های استان تا تاریخ ۱۰ آذر امسال ۹۴۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان چغندر قند تحویلی به کارخانه‌های استان تا تاریخ ۱۰ آذر امسال ۹۴۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این میزان چغندر قند ۲۲۰ هزار تن به خارج از استان و عمدتا به سمت مناطق غربی منتقل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین گفت: تاکنون از سطحی حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار چغندر قند در استان برداشت شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد، حداکثر تا دهه اول دی ماه امسال برداشت این محصول پایان خواهد یافت.

وی گفت: در امسال قیمت خرید تضمینی چغندر قند افزایش ۹۱ درصدی داشته است و چغندر قند بهاره در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۹۱ درصد افزایش داشته و از کیلویی ۶۵۰ تومان به ۱۲۴۵ تومان بدون احتساب کرایه حمل رسیده است.

ساربان گفت: کشت چغندر در ۱۹ شهرستان استان و در مناطق معتدل و سرد صورت می‌گیرد. جوین، جغتای، تربت حیدریه، چناران، فریمان، تربت جام، مشهد و قوچان از شهرستان‌هایی است که چغندر قند در آن کشت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز