خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

شروع و اصلاح پروژه های شهری باید با خط‌کش فرهنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۴۸۳

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای شهر مشهد گفت: اگر روزی بنا بر حذف یک معاونت باشد نه تنها آن معاونت فرهنگی نیست بلکه تمامی شروع و اصلاح پروژه ها نیز باید با خط کش فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم اعطای احکام پرسنل معاونت فرهنگی اجتماعی که با حضور شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه اعضای شورای شهر کار فرهنگی در شهر امام رضا (ع) است و از ابتدای ورود به شورا از این مساله پشتیبانی کردند و حتی در برخی از موارد برای برگزاری جلسات، به خارج از استان نیز سفر کردند تا گره ای از کار باز شود.

وی دلیل حضورش در شورای شهر را رای مردم عنوان کرد و با اشاره به اینکه باید با کار و تلاش پاسخ رای مردم را بدهیم، افزود: اگر بخواهیم فرهنگ این شهر را کوشا و کنش گر کنیم باید ابزار آن را فراهم کنیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: دلیل پیدایش شهر مذهبی مشهد به وجود امام ‌معصوم است که ما گرد آن جمع شدیم اما از لحاظ ظاهری تناسبی با فرهنگ و مسایل مذهبی ندارد؛ این مساله در بودجه، نیروی انسانی و در واقعیت های ساختاری نمود پیدا نکرده است.

وی با انتقاد از سهم ۲.۷ درصدی فرهنگ از بودجه، گفت: اگر بودجه جاری را نیز کم کنیم رقم باقی مانده برای هنرمندان، ورزشکاران، هیات، تشکل ها، موسسات و... بین یک تا ۱.۵ درصد می ماند، این بدان معناست که ما نگاهی به کار فرهنگی نداریم.

منصوریان بیشترین درخواست مراجعه کنندگان را درخواست فرهنگی عنوان و اظهار کرد: اگر فرهنگ در شهر امام رضا (ع) لازم داریم سهم آن از بودجه را بدهید، در غیر این صورت بگویید تا به کار دیگر برسیم.

وی ضمن اشاره به نیاز اختصاص ۱۰ درصد از بودجه به الزامات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، درباره نیروی انسانی نیز متذکر شد: شهرداری ۲۴ هزار کارمند حجمی دارد اما می گویند ۲۰۰ کارمند فرهنگی زیاد است؛ این در حالی است که از نظر تعداد نیروی انسانی نیز ضعف داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، فرهنگ را اصل دانست و افزود: اگر روزی بنا بر حذف یک معاونت باشد نه تنها آن معاونت فرهنگی نیست بلکه تمامی شروع و اصلاح پروژه ها نیز باید با خطکش فرهنگی باشد.

منصوریان ضمن ابراز مخالفت با پیوست فرهنگی، گفت: من با پیوست مخالفم چون هیچگاه این پیوست انجام نمی شود و ذات کاربری پروژه را عوض نمی کند، از روز اول باید ببینیم این پروژه با روح فرهنگی حاکم بر مشهد مطابقت دارد یا خیر.

وی اظهار کرد: باید در شهر مشهد و قم جایگاه فرهنگی مشخص شود؛ هرچند این مساله در شهرهایی مانند اصفهان و... جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز