خبرگزاری کار ایران

استاندار قم در پاسخ به ایلنا:

واگن‌های مترو تا پایان سال۱۴۰۰تحویل قم می‌شود/ مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند/ اگر بنا به برکناری تمام مدیران دولت قبل باشد کسی باقی نمی ماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۶۳

استاندار قم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با شهرداری تهران در خصوص تأمین واگن های مترو قم، گفت: طبق توافقات با آقای زاکانی شهردار تهران، واگن های مترو تا پایان همین امسال تحویل قم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سید محمدتقی شاهچراغی عصر دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰، در اولین نشست خبری خود بعنوان استاندار قم، گفت وگویی صمیمانه با اصحاب رسانه این استان داشت و ضمن شنیدن نقطه نظرات ایشان در موضوعات مختلف، به پرسش های آنان نیز پاسخ گفت.

*مدیران استان قم باید پاسخگوی اصحاب رسانه باشند

استاندار قم در پاسخ به اولین پرسش خبرنگار ایلنا در قم مبنی بر این که ما خبرنگاران و اصحاب رسانه چگونه می توانیم به شما بعنوان استاندار قم کمک کنیم تا عملکرد بهتر و موفقیت آمیزتری در خدمت به شهر قم و مردم قم داشته باشید؟ اظهار داشت: کمک شما اصحاب رسانه می تواند همین پیگیری مشکلات و اطلاع رسانی در موضوعات مختلف باشد که حتما هم پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در مطالبه گری اصحاب رسانه، حد یقف (حد توقف) قائل نیستیم، الا این که حرمت کسی زیر سؤال برود؛ یعنی تا حدی که حریم شخص یا مدیری شکسته نشود، نباید مطالبه گری را متوقف کرد، چون موضوع مخفی نداریم؛ مگر اینکه استثناء یا موضوعات خاص باشد؛ این هم که می گوییم حرمت کسی شکسته نشود، دستور دین ماست و همه به آن آگاهی داریم.

شاهچراغی گفت: باید کارگروهای تخصصی رسانه با حضور سلایق و نگاه های مختلف سیاسی و اجتماعی تشکیل شود تا از نقطه نظرات آنان در پیشبرد امور استان بهره مند شویم.

وی با بیان این که مدیران استان قم باید خود را ملزم به پاسخ گویی به اصحاب رسانه بدانند، گفت: تیم رصد عملکرد مدیران استان را تشکیل دادیم و به نظر ما مدیر خوب، مدیری است که خوب پاسخ عملکرد خود را بدهد و البته به زودی گزارش تیم رصد عملکرد مدیران استان را ارائه خواهیم داد.

*واگن‌های مترو تا پایان سال۱۴۰۰تحویل قم می‌شود

استاندار قم در پاسخ به پرسش دوم خبرنگار ایلنا در قم، مبنی بر این که قول زاکانی شهردار تهران در خصوص در اختیار گذاشتن واگن های مترو به شهر قم به صورت قرضی، گفت: گرهی در کار مترو قم ایجاد شده بود که با جلسه ای که بنده بعنوان استاندار قم با آقای زاکانی شهردار تهران داشتم، این موضوع حل شد؛ البته بر اساس ضوابط اداری، شهرداری تهران و شورای شهر تهران برای قرض دادن واگن های مترو به قم، درخواست وثیقه مالی داشتند که بنده به آقای زاکانی شهردار تهران گفتم ما در قم پول و وثیقه مالی نداریم تا به شما بدهیم و اگر شما امضا بنده را قبول دارید، حاضرم امضا کنم و بنده شخصا تضمین این کار شوم که آقای زاکانی قبول کردند؛ البته که استناد ایشان به مباحث شرکت مربوطه است اما در نهایت آقای زاکانی تعهد کردند که این مسئله حل شود که به زودی تست گرم این واگن های مترو انجام خواهد شد تا این دستگاه ها هرچه زودتر و نهایتا تا پایان امسال به نتیجه برسد.

*اگر بنا به برکناری تمام مدیران دولت قبل باشد کسی باقی نمی ماند

شاهچراغی در پاسخ به پرسش سوم خبرنگار ایلنا در قم، مبنی بر اینکه نگاه شما برای اداره استان قم، تنها محدود به استفاده از ظرفیت نیروهای اصولگراست یا از همه ظرفیت های سیاسی بهره خواهید برد؟، گفت: نگاه بنده همان نگاه رهبر معظم انقلاب است و قائل به بکار بردن واژه های اصولگرا و اصلاح طلب نیستم؛ از نظر بنده، هر کسی که در مسیر خدمت به نظام و انقلاب کشور هست و دارد تلاش می کند و زحمت می کشد، محترم است.

واگن‌های مترو تا پایان سال۱۴۰۰تحویل قم می‌شود/ مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند/ اگر بنا به برکناری تمام مدیران دولت قبل باشد کسی باقی نمی ماند

وی در مورد تغییر و جابجایی مدیران استانی هم گفت: ما طبیعتا نگاه هایی داریم اما مبنای اصلی ما کارآمدی است؛ شاید انتخاب های ما انتخاب خوبی نباشد، اما محدودیت هایی هم در انتخاب های خودمان داریم از جمله این که فرد انتخاب شده باید مستخدم دولت و از درون دولت باشد و شناسه استخدامی داشته باشد و از این حرف هایی که معمولا در حوزه دولتی ها و ساختارهای دولت هست، اما اصل اساسی برای بنده این است که آن فرد در مسیر نظام و انقلاب باشد.

استاندار قم تصریح کرد: البته کسی نمی تواند بگوید همه آن هایی که در دولت قبل مسئولیت داشتند این گونه نبودند و باید عوض شوند و تغییر کنند، چون با این نگاه، کسی در این مملکت باقی نمی ماند؛ البته که تغییر در جاهایی یک ضرورت است و حتما این تغییر برای کمک و سرعت کار و برای بهتر شدن کارها است.

وی ادامه داد: البته ممکن است ما در انتخاب مان بد عمل کنیم، یا آن موقع فکر می کردیم بهترین انتخاب را داشته ایم اما بعد که به این نتیجه برسیم که آن انتخاب، بهترین انتخاب نبوده، حتما تجدید نظر خواهیم کرد؛ چون اساسا باور ما این است که نیامدیم مسئولیت را بپذیریم برای این که تا ابد مسئول باقی بمانیم، بلکه آمدیم کار کنیم و تلاش کنیم و توقعی که از ما می رود را برآورده کنیم و البته ظهور و بروز میدانی این کارها به زودی مشخص شود.

شاهچراغی با بیان این که مبنای اقدامات ما، موضوعش هویت قم است، گفت: وقتی می گوییم هویت قم، یعنی همه ابعاد زندگی مردم را در بر بگیرد؛ هویت قم صرفا حوزه دین و اخلاق و رفتار نیست، بلکه بحث معیشت مردم هست، بحث مبلمان شهری هست؛ بحث زندگی مردم و بیماری مردم و بسیاری از موضوعات دیگر هم هست.

*در خدمت به مردم نباید نگاه به زبان و مذهب آنان داشت

وی در پاسخ به پرسش چهارم خبرنگار ایلنا در قم مبنی بر این که شیوه شما در مقابله با نگاه های متعصبانه قومی و در مقابل آن ترویج تفکر اسلام در خصوص نگاه برابر به همه نژادها، گفت: اعتقادl این است که برای خدمت به مردم، نباید به زبان شان یا به مذهب شان که شیعه باشند یا سنی نگاه کنیم؛ روز گذشته بمناسبت روز جهانی معلولان، به آسایشگاه های بهزیستی قم مراجعه داشتم، اگر سر سوزنی انسانیت در درون ما وجود داشته باشد، نمی توانیم از مسائل و مشکلاتی که معلولان با آن ها درگیر هستند عبور کنیم و بگوییم مسائل ایشان به ما ربط ندارد؛ یا مسئله و مشکلاتی که کودکان یتیم و بد سرپرست با آن ها مواجه هستند؛ وظیفه انسانی ما این است که فقط خدمت به ایشان را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار قم با بیان این که امیدواریم به این حرف ها که می زنیم خودمان هم عمل کنیم، گفت: برای عمل کردن به این حرف ها، به کمک شما اصحاب رسانه احتیاج داریم؛ ما از نقد نگران نیستیم و معتقدیم نقد منصفانه و نقدی که به سرعت کار کمک کند، خوب است.

وی افزود: نسبت به ادارات هم در بعد رسانه ای تعیین تکلیف می کنیم تا حرمت اصحاب رسانه بیش از پیش حفظ شده و مدیران ملزم به پاسخ گویی به ایشان باشند؛ البته از آن طرف هم توقع از اصحاب رسانه وجود دارد که حرمت مدیر و اشخاص مختلف را نگاه دارید و البته حرمت نگاه داشتن هم به این معنا نیست که اگر کسی کار نکرد، چشم پوشی کنیم بلکه به معنای این است که در مسائل خارج از موضوع کار، حرمت شکنی نشود.

*اخرین وضعیت منوریل قم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که در مورد آخرین وضعیت پروژه منوریل قم و همچنین سفر در آینده نزدیک رئیس جمهور رییسی به قم پرسید، اظهار کرد: برخی از پروژه های شهری قم، دستاویزی برای زیر سؤال بردن قم و مسئولان قم شده که البته قرار است در سفر رئیس جمهور به قم، مباحث مختلفی از جمله پروژه های نیمه تمام شهری و استانی قم مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

شاهچراغی اضافه کرد: منوریل قم ملاحظاتی دارد که باید بخشی به آن اضافه شده و با یک نگاه جدید این پروژه را پیش برد؛ ساز و کارهای رفع مشکلات آن فراهم شده و کار به جاهایی رسیده و باید جلوتر برویم؛ البته برخی انتظار دارند که در سفر رییس جمهور به قم پروژه منوریل قم تعیین تکلیف شود که البته به احتمال زیاد این اتفاق نمی افتد؛ طرحی در خصوص منوریل در دوره استانداری آقای سرمست مطرح شده که ما هم همان طرح را دنبال کرده و می کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در مورد آخرین وضعیت طرح اختصاص ۵۶۰هکتار از اراضی شهرک پردیسان قم برای مسکن اولی های استان قم، گفت: طرح جدید پردیسان مشکلات خاصی دارد که در سال های گذشته بسیاری از این مشکلات رفع شده اما همچنان برخی از مسائل آن وجود دارد؛ بنا شد برای طرح جدید پیویست فرهنگی و آموزشی داشته باشد که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز