خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

روابط عمومی هر دستگاه باید به عنوان سخنگوی آن دستگاه ایفای نقش کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۲۰۰

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری البرز، گفت: شورای اطلاع‌رسانی استان به مثابه یک اتاق فکر تصمیم‌ساز ضمن شناخت نقاط قوت و ضعف به تقویت روابط عمومی دستگاه و نهادها کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از البرز،  نورمحمد فردی در چهل و دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان وظیفه این شورا را انسجام بخشی و جهت دهی گردش اطلاعات در استان عنوان کرد و اظهار داشت: باید ضمن تقویت روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها در دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی از تشتت در اطلاع رسانی دستگاههای دولتی و نهادهای حاکمیتی جلوگیری شود.

وی ادامه داد:  سیاست گذاری، هماهنگی ادارات و سازمانها برای اطلاع رسانی از جمله اقدامات شورا بوده تا سیاست‌های کلان دولت برای آشنایی مردم با فعالیت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و دیگر موارد مشابه پیاده‌سازی شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان ضمن تأکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه ارزیابی کرد.

فردی افزود برای برگزاری منظم اثربخشی جلسات و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده ضرورت دارد که دبیر شورا با ایجاد ساز و کارهای لازم برای این امر تمهید نماید.

فردی گفت: در هر صورت آنچه در حال حاضر اهمیت زیادی در ارتباطات و تعاملات کشوری و جهانی دارد گردش صحیح اطلاعات و تنویر افکار عمومی است کشورهای اطلاع‌رسانی می‌تواند در این راستا با نیازسنجی و شناخت موثر از وضعیت جامعه بخشی از خلاء اطلاع‌رسانی را مرتفع نماید.

فردی گفت: بدون تردید شورای اطلاع رسانی استان یکی از شوراهای مهم و تاثیرگذار است و از این رو مدیریت و اقناع افکار عمومی باید در سایه تعامل و هم افزایی و هماهنگی کامل بین مدیران و حضور موثر آنان انجام گیرد.

معاون استاندارگفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را در کنار روابط‌عمومی‌ها ایفا نمایند رسانه‌ها به عنوان یک امکان و بستر بالقوه مناسب ترین فرصت را برای ارتباط روابط عمومی و افکار عمومی فراهم سازند و از این فرصت باید بهره گیری لازم انجام گیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان تصریح کرد: روابط عمومی هر دستگاه باید به عنوان سخنگوی دستگاه بوده و لذا برای رسیدن به این مقصود وجود یک روابط عمومی منسجم و قدرتمند نیاز است که می‌تواند هر سازمان را برای رسیدن به اهداف خود یاری کند.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی استان در چارچوب سیاست‌های کلی کشور راهبردها و رویکردهای دولت، سیاست گذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی از عملکرد و دستاوردهای حوزه های مختلف استان تدوین و ترسیم جهت‌گیری اطلاع‌رسانی در جهت پاسخگویی به افکار عمومی در رسانه‌ها با انعکاس شفاف و عملکردها، تشکیل اتاق فکر های مناسب در عرصه مدیریت افکار عمومی ایفای نقش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز