خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی شورای شهر:

دامغان کهن ترین شهر استان سمنان است / مسئولان استانی سهم اعتبارات سفر رئیس جمهور را عادلانه توزیع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۵۴

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی شورای شهر دامغان با تاکید بر اینکه این شهرستان کهن ترین شهر استان سمنان است، از مسئولان شهرستانی خواست: اجازه ندهید مسؤلان استانی با بی عدالتی کاملا مشهود حق دامغان را در این حوزه پایمال کنند.

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن قادری رئیس کمیسیون میراث فرهنگی شورای شهر دامغان عصر یکشنبه 14 آذر در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از بودجه 120 میلیارد تومانی مصوب سفر رئیس جمهوری به استان سمنان سهم بسیار اندکی را به کهن دیار دامغان اختصاص داده است.

وی خطاب به رئیس شورای شهر ادامه داد: به عنوان مسؤل کمیسیون میراث فرهنگی شورا تقاضا دارم با هماهنگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی و سایر دلسوزان، پیگیر حق و حقوق مردم دامغان در این حوزه باشید و اجازه ندهید مسؤلان استانی سهم دامغان را که بی شک کهن ترین شهر استان سمنان به لحاظ قدمت، تعداد و ارزش آثار تاریخی است با بی عدالتی کاملا مشهود پایمال کنند.

قادری تصریح کرد: در زمانی که آثار با ارزشی چون تپه حصار چند هزار ساله زیر ریل راه آهن هر روز تخریب می‌شود، آثار تاریخی دامغان وضعیت مناسبی ندارند و پروژه های فراوانی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر کمبود منابع مسکوت مانده اند، اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه اخیر به شهر سمنان شایسته دولت مردمی و عدالت محور سیدابراهیم رئیسی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت به استان سمنان برای پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان ۴/۵ میلیارد تومان از ۱۲۰ میلیارد تومان کل اعتبارات میراث فرهنگی مصوب سفر می باشد که اعتبار مصوب مرمت و تجهیز موزه پهنه سمنان به تنهایی ۵ میلیارد تومان است.

سالها است که مسئولان شهرستان دامغان سخن گفتن از تمدن، تاریخ و ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری و افتخار کردن به گذشته تاریخی این کهن شهر را به عنوان بخشی از سخنرانی‌ها و شعارهای خود انتخاب کرده اند و از پیگیری هدفمند و موثر خبری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز