خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری:

ایجاد مرکز ساماندهی حیوانات بدون صاحب از نیازهای قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۷۴۱

مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: یکی از نیازهای استان ایجاد مرکزی برای ساماندهی سگ‌ها و حیوانات بدون صاحب است که امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و این نیاز استان برآورده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی صالحی در جلسه کارگروه کنترل حیوانات ناقل بیماری که پیش از ظهر امروز برگرار شد، گفت: یکی از معضلات مطرح در استان افزایش حیوانات ناقل بیماری بویژه سگ و گربه است؛ در حال حاضر 10 هزار سگ دارای صاحب در استان شناسایی شده و هشت هزار مورد علیه هاری واکسینه شده‌اند.  

مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ادامه داد: برای کنترل جمعیت حیوانات که افزایش آن‌ها از چالش‌های مهم استان است، اقداماتی مانند زنده گیری، واکسیناسیون و قلاده گذاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده و نوع عملکرد آن‌ها در این زمینه رصد می‌شود.

وی عنوان کرد: با آغاز زمستان شاهد افزایش حضور سگ‌ها و گربه‌ها در سطح شهر خواهیم بود که می‌تواند به عاملی برای افزایش گزش‌ها تبدیل شود؛ باید توجه داشت که در کاهش جمعیت حیوانات ناقل بیماری وحدت دستگاه‌های استان ضرورت دارد.

صالحی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد عدم نگاه احساسی به حیوانات است و نباید با غذارسانی غیراصولی چرخه حیات و زاد و ولد این حیوانات را تحت تاثیر قرار دارد؛ همچنین لازم است در کنار فعالیت نهادهای ذی ربط رسانه‌ها نیز در افزایش آگاهی عمومی نسبت به نوع برخورد با حیوانات ناقل بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز