خبرگزاری کار ایران

بهره مندی ۴۸ هزار نفر از خدمات درمانی موقوفه عبدالله رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۲۴

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری، ۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر با هزینه ۳۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال از خدمات درمانی و بهداشتی این درمانگاه بهره مند شده اند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر نفر تحت پوشش خدمات درمانی این درمانگاه می باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی رحیمی بیان کرد: درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی در سال ۱۳۶۴ توسط واقف خیر اندیش  مرحوم عبدالله رضوی میرزای ناظر در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم به ویژه محرومین تاسیس شده است.

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی، خدمت منحصر به فرد این درمانگاه را درمان و تامین داروی رایگان به بیماران نیازمند دانست و گفت: خدمات ارائه شده به بیماران در بخش های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامائی، خدمات پرستاری، داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی است.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند بیان کرد: ابتدا افراد نیازمند از طرق مختلف چون معتمد و یا شورای روستا و برای افراد خارج از روستا با ارائه مستند پزشکی به درمانگاه شناسایی می شوند و با توجه به میزان محرومیت در سه گروه زرد، آبی و سبز قرار می گیرند.

رحیمی با بیان اینکه افرادی که در گروه زرد قرار می گیرند، درمانگاه ۵۰ درصد، گروه سبز ۷۰ درصد و گروه آبی ۱۰۰ درصد هزینه دارو را تامین می کند و در مورد ویزیت نیز بنا به محرومیت افراد مقدار آن متغیر است؛ تصریح کرد: برای این افراد کارت درمان صادر می شود و بر اساس رنگ کارت، تعرفه ای که قبلا اعلام شده، پرداخت می کنند. همچنین این درمانگاه در مواردی هزینه بستری بیمار را در بیمارستانی که تحت مراقبت بوده است را پرداخت کرده است.

وی در خصوص بخش رادیولوژی گفت: خدمات در این بخش نیز برای افراد نیازمند بر اساس رنگ کارت است اما چون درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی رادیولوژی ندارد بیماران به مراکز طرف قرارداد برای دریافت این خدمت معرفی می شوند.

مدیر درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی با بیان اینکه بر اساس وقف نامه تمام بیماران می توانند از خدمات این درمانگاه بهره مند شوند؛ گفت: خدمات درمانی برای افرادی که نیازمند نیستند، به صورت آزاد محاسبه می شود.

رحیمی با بیان اینکه درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی در زمان شیوع کرونا، در بحث تامین دارویی نیازمندان حاشیه شهر ورود کرده است؛ اظهار کرد: به همین منظور تفاهم نامه ای بین  بسیج جامعه پزشکی مشهد و درمانگاه ایجاد شده است که بر اساس آن ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد انجام می شود، در این طرح پزشک توسط بسیج جامعه پزشکی و دارو توسط این درمانگاه بصورت رایگان تامین می شود.

وی افزود: علاوه بر این تعداد ۲۰ کپسول اکسیژن به همراه تجهیزات جانبی با اعتبار ۷۲۰ میلیون ریال تهیه و جهت درمان بیماران کرونایی بصورت امانت و رایگان در اختیار بیماران متقاضی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز