خبرگزاری کار ایران

تخصیص تسهیلات کم بهره برای توسعه‌ کشت گیاهان دارویی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۳۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۴ درصد برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از، غلامحسین ساربان در جلسه ی هم اندیشی تولیدکنندگان، بهره برداران، فرآوری کنندگان و تجار گیاهان دارویی شهرستان سبزوار که مدیر باغبانی، کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر و مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار، رئیس اداره تعاون روستایی و مسئول صندوق کارآفرینی امید نیز در آن حضور داشتند اضافه کرد: تاکنون ۳۷۶ نفر جهت اخذ این تسهیلات به بانک معرفی شده اند که سهم شهرستان سبزوار تاکنون ۱۰۰ نفر بوده است بنابراین این شهرستان در خصوص کشت گیاهان دارویی و جذب تسهیلات تخصیصی رتبه ی اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هرکیلو گیاه دارویی پس از فرآوری ۱۷ برابر ارزش افزوده تولید می کند به اهمیت کشت گیاهان دارویی در قالب کشاورزی قراردادی و نقش آن در اشتغال زایی اشاره کرد و اظهار داشت: از ۸ هزار گونه گیاهان دارویی در استان ۲۰۰ گونه آن توجیه اقتصادی دارد اما متاسفانه ظرفیت های غنی نهفته در بستر کشت گیاهان دارویی هنوز شناخته نشده و به بهره برداری نرسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی هم در این نشست با تمجید از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان یک شهرستان پیشرو در عرصه ی تولید و فرآوری گیاهان دارویی گفت: استان خراسان رضوی با ۳۴ هزار هکتار گیاهان دارویی بدون احتساب کشت زعفران رتبه اول کشور را دارا است که سبزوار با داشتن نیروی کار مجرب، مراکز دانشگاهی و دانش بنیان و تجار موفق در این حوزه قطب تولید این محصولات در استان است و ما نگاه ویژه ای به آن داریم.

میری اضافه کرد: در کنار کشت گیاهان دارویی، توسعه ی کارگاههای فرآوری این محصولات هم اهمیت ویژه دارد و در این راستا تولید گیاهان دارویی باید بر اساس نیاز بازار تعریف شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش ۶۰ درصدی میزان بارندگی ها، حرکت به سمت توسعه گیاهان دارویی به دلیل کم آب طلب بودن و ارزش افزوده ی بالا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و تخصیص اعتبار با نرخ سود ۴ درصد با ۲ سال دوره ی تنفس اهمیت آن را در نگاه دولت بازتاب می دهد که امیدواریم بهره برداران شهرستان سبزوار از این فرصت موجود استفاده کنند.

 علی اصغر امانیان افزود: در تولید گیاهان دارویی به استقرار چرخه تولید این گیاهان به طور جدی اهتمام داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز