خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

نهادینه کردن فرهنگ پژوهش باید از مدارس آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۳۹۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پژوهش، موتور محرکه توسعه کشور است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه از مدارس آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، حسنعلی اصغری در مراسم زنگ پژوهش که در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی قزوین برگزار شد، گفت: زیرساخت پژوهش بیش از هرجای دیگر باید ابتدا در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای مستعد و خلاق از اتلاف منابع و انجام کارهای تکراری پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویکرد پژوهش محور و تحقیقی از الزامات جدی است و کم توجهی به این اصل مهم،  آموزش و پرورش را از رسالت خود دور می‌کند.

این مسئول افزود: بر اساس سند تحول بنیادین باید با ایجاد فرصت‌های لازم برای پژوهش، یادگیری مستمر علمی و اختصاص اعتبارات لازم شرایط را برای فعالیت‌های پژوهشی معلمان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل امروز و آینده جامعه، داشتن دانش پایه لازم و ضروری است، تصریح کرد: جامعه‌ای توانایی حل مساله را دارد که این ظرفیت و توانمندی در آن به وجود آمده باشد و از پژوهش به نحو مطلوب برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

اصغری با اشاره به اینکه نظام نوین آموزشی بدون توجه به پژوهش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار نمی‌گیرد، تاکید کرد: نظام نوین آموزشی بدون توجه به پژوهش و ترویج خلاقیت در مدارس نمی‌تواند کارآمد باشد زیرا مسیر توسعه کشور صرفاً از درگاه پژوهش می‌گذرد.

وی یادآور شد: باید به آموزش و پرورش خلاق و تفکر محور روی آورد چون گسترش فرهنگ پژوهش و پرسشگری یک شعار اساسی در آموزش و پرورش بوده و تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر و جستجوگر مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: نگاه تحولگرایانه برای هر سازمانی یک ضرورت است که شروع آن باید از حوزه تحقیق و پژوهش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز