خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

شایسته نیست برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در قزوین دست به دامان سایر ادارات شویم/ رشد کیفی نمایش‌های جشنواره تئاتر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۲۶۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امروز شایسته نیست که برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دست به دامان این اداره و آن اداره شویم و هنرمندان مجبور شوند آثار خود را در شرایط نامطلوب ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین اسماعیلی در اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین که عصر امروز در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی برگزار شد، گفت: تئاتر به خودی خود می‌تواند رسانه باشد و ترکیبی از هنرهای مختلف است و می‌تواند بسیاری از مسایل اجتماعی را منعکس کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین هنر تعزیه بویژه از دوره صفویه به بعد درخشندگی داشته، برگزاری جشنواره‌های مختلف بستری را برای شناسایی استعدادهای مختلف کمک می‌کند  که جشنواره تئاتر از جمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا ضمن اینکه این هنر جشنواره زده نشود زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها فراهم شود، یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال این بود که سطح کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و داوران در انتخاب افراد و آثار برگزیده با چالش مواجه شدند.

این مسئول افزود: لازم است زیرساخت‌های فرهنگ و هنر تقویت شود و مطالبه اصلی هنرمندان اصلی تئاتر تقویت این زیرساخت‌ها و داشتن تماشاخانه‌های مرتبط با این هنر است که راه‌اندازی خانه تئاتر که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به این امر کمک می‌کند.

اسماعیلی اظهار کرد: برای آکادمیک کردن هنر، هنرستان هنرهای زیبا راه‌اندازی شده و امیدواریم در سطح دانشگاهی نیز شرایط برای تحصیل علاقمندان تئاتر فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز