خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پیش بینی ساخت بیش از ۷۱ هزار واحد مسکونی در زنجان طی چهار سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۹۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پیش بینی شده در طی چهار سال ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در استان ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان؛ مسعود بیات منش امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: قانون جهش تولید پس از تصویب به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد و در این قانون دولت مکلف شده سالانه یک میلیون واحد مسکونی در تمام کشور ساخته و واگذار کند.

 بیات منش، با بیان اینکه تامین مالی بخشی از این واحدهای مسکونی بر عهده خود متقاضی و بخشی از سوی دولت است، افزود: براساس قانون جهش تولید تمام بانک ها مکلف شدند 20 درصد از منابع خود را در اختیار این پروژه ها قرار دهند.

به گفته وی، تسهیلات پیش بینی شده برای واحدهای مسکونی جهش تولید 350 میلیون تومان است که اگر این مبالغ زودتر اختصاص یابد پروژه ها سریعتر واگذار می شود.

این مسئول با اشاره به آماده بودن زیرساخت های لازم در شهرک های پیش بینی شده گفت: زیرساخت های لازم در ورودی این شهرک ها هنوز آماده نیست و تقاضای همراهی دستگاه های مربوطه را داریم.

بیات منش خواستار تشکیل کمیته مسگن محرومان ذیل جلسه شورای مسکن استان شد و گفت: این کمیته به منظور بررسی و ارائه راهکار و پیشنهادات برای تامین مسکن محرومان تشکیل می شود.

وی تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده در استان زنجان طی چهار سال 71 هزار و 135 واحد خواند و گفت: 12 هزار واحد مسکونی از این تعداد توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای 21 هزار واحد مسکونی تامین زمین شده است، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن 32 هزار و 773 متقاضی است که از این تعداد 15 هزار و 342 متقاضی تایید نهایی شدند و از این تعداد 13 هزار و 847 متقاضی افتتاح حساب داشتند.

وی تعداد متقاضیان ثبت نام کننده در فاز دوم نهضت ملی مسکن 40 هزار و 694 نفر خواند و گفت: برای ساخت مسکن برای ثبت نامی های این فاز 300 هکتار زمین نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز